McLaren vysvětlil rozdíl mezi kvalifikačním a závodním tempem

Trendem letošní sezony u McLarenu je solidní tempo v kvalifikaci, ale slabší během závodů, díky vydařené sobotě ale stáj z Wokingu dokáže těžit i v neděli. Šéf týmu Andreas Seidl vysvětlil, že je za tím schopnost maskovat nedostatek přítlaku vozu během krátké jízdy.

Štítky: Andreas Seidl McLaren Zveřejněno 11. 08 2022 — Vašek Štěpánek

V roce 2021 sváděl McLaren velký boj s Ferrari o třetí příčku v šampionátu. Zatímco Maranello se výkonnostně dokázalo vrátit na čelo, McLaren ve středu pole zůstal, a má nového soupeře v podobě francouzské stáje Alpine.

Oranžové monoposty s těmi modro-růžovými bojují de facto každý závod o drahocenné body a lepší umístění v šampionátu. Do letní přestávky McLaren vstoupil na pátém místě, Alpine je čtvrtý. Rozdíl je ale minimální – jen čtyři body.

V posledních dnech začal McLaren s Alpinem soupeřit také mimo trať, a to s procesní aférou Oscara Piastriho. Na trati je to podobně ostré. Stáj z Wokingu má tradičně silné kvalifikace a díky nim dokáže i v nedělním závodě získávat body.

Lando Norris na Silverstonu startoval šestý, ve Francii pátý a naposledy v Maďarsku dokonce čtvrtý a nebyl daleko od TOP 3. Na Hungaroringu měl Norris na oba Alpiny bezpečný náskok přes tři desetiny sekundy, v závodě ale zase ztrácel.

„Obecně si myslím, že naše auto v kvalifikaci pořád ztrácí na první tři týmy. Nesouhlasím s těmi názory, které nás v kvalifikačním tempu řadí ke špičce, tak to opravdu není. Je ale fakt, že v sobotu míváme tradičně lepší tempo než v neděli.

Náš deficit v jízdě na jedno kolo dokážeme maskovat. Nedostatek přítlaku kompenzujeme větší přilnavostí gum, to je ale během delší vzdálenosti v závodě více ničí. Proto se vám zdá, že v kvalifikaci jsme na dobré úrovni a v závodě už moc ne,“ popsal rozdíly ve výkonu Seidl.

Šéf McLarenu také věří, že poslední aktualizace drží McLaren v boji o čtvrté místo v poháru konstruktérů a letošní monopost chce dále optimalizovat. „V Maďarsku jsme byli vůči Alpinu ve slibné pozici, rozhodně v lepší než předtím ve Francii.

Tam jsme nasadili náš zatím poslední větší balíček a rozhodně nám pomohl najít další rychlost a udržet se tak v boji, ve kterém se nacházíme. Nyní to bude o detailech, musíme se snažit najít jakýkoliv výkon k dobru.

Víme, že musíme optimalizovat náš balíček a perfektně ho sladit s naším vozem. Tím bychom mohli vyřešit nějakou část ztraceného výkonu. Když se ale podívám na první tři týmy, musím jen říct, že nás čeká ještě hodně práce,“ dodal Seidl.