McLaren uzavřel s Renaultem tříleté partnerství
McLaren dosáhl dohody s Hondou o vzájemném konci spolupráce, což potvrzuje následná dohoda o odběru pohonných jednotek Renaultu. Informaci „od zdroje“ přinesl renomovaný magazín Motorsport.com.
Mluvilo se o tom delší dobu, ale až v tomto okamžiku je to takřka „oficiální.“ McLaren našel společnou řeč společně s Renaultem, a to znamená konec „ikonickému“ spojení s Hondou. Ačkoliv ještě tedy ani jedna strana nevydala řádné prohlášení o této události, magazínu Motorsport.com se tuto informaci podařilo zjistit přímo u zdroje.
Součástí dohody je prý tříletá smlouva na odběr pohonných jednotek Renaultu. To znamená, že McLaren dle této listiny s francouzskými motory odjezdí zbylé sezóny, než do hry vstoupí nové regule v roce 2020 a s nimi nová konfigurace pohonných jednotek.
Zároveň je zřejmý i další bod úmluvy, a to, že Honda své motory bude nově dodávat juniorce Red Bullu Toro Rosso. Odtud také vznikl další přestup, kdy Carlos Sainz oblékne kombinézu Renaultu. Prozatím však není zřejmé, kdy se tak stane.
Tak… když Sainz -> Renault, Pérez <> Force India, Alonso <> McLaren, Gasly -> Toro Rosso… pak… kdo vedle Strolla ve Williamsu? Palmer?
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) September 11, 2017
Výše zmíněné by pak mělo přimět i Fernanda Alonsa k prodloužení smlouvy u týmu McLaren-Renault. Z tohoto pohledu se hodně diskutuje o návrhu víceleté dohody.
Pro Hondu to znamená jedno velké zklamání. Do formule 1 se vrátila v roce 2015 a společně s britským týmem chtěla navázat na předchozí úspěchy z devadesátých let. Místo toho však přišly problémy s výkonností pohonných jednotek i jejich spolehlivostí, což převrátilo tyto tužby nejen managementu v doslova noční můru, a nakonec úplný rozpad této kooperace.
Potenciální rozchod, respektive jeho riziko, se ve vzduchu začalo vznášet už po tragickém vstupu do letošní sezóny. Ten navíc přikrmoval i pilot McLarenu Fernando Alonso svými nelichotivými výroky adresovanými japonským motorářům.
Diskuse k článku