McLaren si musí počkat, další vylepšení motoru přijdou až za dva měsíce
Po závodě na britském Silverstonu, kde nasadila vylepšený systém sání, Honda další modifikace své pohonné jednotky v krátkodobém horizontu nechystá. Podle svého šéfa Yusuke Hasegawy přijde další aktualizace až za čtyři či pět závodů. Pro zbytek evropské části sezony si tedy bude muset Alonso a Button vystačit s tím, co mají nyní. V rámci Velké ceny…
Po závodě na britském Silverstonu, kde nasadila vylepšený systém sání, Honda další modifikace své pohonné jednotky v krátkodobém horizontu nechystá. Podle svého šéfa Yusuke Hasegawy přijde další aktualizace až za čtyři či pět závodů. Pro zbytek evropské části sezony si tedy bude muset Alonso a Button vystačit s tím, co mají nyní.
V rámci Velké ceny Velké Británie japonský výrobce nasadil vylepšení, které ho stály dva žetony. Sám šéf Hondy s nimi byl spokojený:
„Rozhodně jsme z pohonné jednotky něco získali. Nedělali jsme žádné srovnávací testy a piloti necítili příliš velký rozdíl, ale aktualizace přispěly k celkové zlepšené výkonnosti auta, takže to bylo dobré.
Fernando Alonso zajel velmi rychlé kolo v Q3, osmé nejrychlejší, a i když bylo anulováno (kvůli limitům tratě), tak to byla dobrá známka zlepšení. Jsme sice na chvostu, ale ztrátu dokážeme snížit,“ dodal optimisticky.
Pilot týmu Toro Rosso Carlos Sainz dokonce nedávno okomentoval zlepšení motoru Honda v tom smyslu, že už je velmi blízko jejich rok staré pohonné jednotce Ferrari. Hasegawa s ním však příliš nesouhlasí:
„Nemyslíme si, že jde o přesné prohlášení. Sice si vážíme toho, že si myslí, že se zlepšujeme, ale na druhou stranu nás srovnávají pouze s rok starým motorem!“
Před kanadskou velkou cenou Honda nasadila zatím asi největší balík úprav, když utratila žetony na úpravu turba. Její největší starostí tak stále zůstává spalovací motor, kde ztrácí na své soupeře nejvíce. Podle Hasegawy se touto oblastí nyní budou zabývat primárně, aby byla předmětem modifikací ve zbytku sezony:
„Naše úsilí je stále věnováno oblasti spalovacího motoru. Získali jsme již nějaká dobrá čísla, musíme se ale pořádně připravit. Takže v následujících závodech je nenasadíme, naším plánem je představit vylepšení tak za čtyři pět závodů.“
Japonskému výrobci nyní zbývá deset žetonů, podle svého šéfa však nechce být s jejich utrácením příliš horlivý. V plánu mají utratit všechny žetony před koncem sezony v postupných krocích, nikoli jednorázově.
Čtěte dále: Nováček Haas: Střed pole je velmi drsný. Útočíme na McLaren
Diskuse k článku