McLaren se shodne s Red Bullem: trest pro Norrise nebyl na místě
Kritika rozhodnutí sportovních komisařů potrestat Landa Norrise za incident se Sergiem Pérezem přišla neobvykle z obou stran. Nepochopení trestu vyjádřil i šéf stáje Red Bull Christian Horner.
Incident se stal ve třetím kole závodu po restartu. Norris měl pocit, že to mělo být považováno za úvodní kolo, jako když Max Verstappen na Imole po startu poslal mimo trať Lewise Hamiltona.
„Z mého pohledu si myslím, že kdybych to měl s čímkoli srovnávat, je to stejné jako Max a Lewis v Imole. To samé. Je to první kolo, nebo je to restart, a myslím, že Sergio, možná neví, že na výjezdu z té zatáčky je štěrk a je to z kopce, je snadné být širší a právě to se stalo.
„Sledujete formule 2 nebo formule 3 nebo jakoukoli kategorii a lidé, kteří se tam snaží jet venkem, skončí ve štěrku. To je přesně způsob, jakým funguje tato zatáčka. Takže riskoval, a ne já. Prostě nemám pocit, že to byla moje chyba, ale já nedávám penalizace,” říká Norris.
Ředitel závodů formule 1 Michael Masi vysvětlil ony rozdíly mezi incidenty, které porovnával jezdec McLarenu.
https://twitter.com/Dimitris_Bizas/status/1411681523732975618
„Všechny incidenty prvního kola jsou řešeny mírnějším způsobem a to již řadu let platí na základě zásady „nechme je závodit “. Ale každý je evidentně velmi obtížné porovnávat. Vím, že každý rád všechno porovnává, ale je velmi obtížné srovnávat dvě úplně odlišné zatáčky a rozdílné zatáčky na Imole.”
Existuje precedens pro to, jak byly podobné incidenty řešeny v minulosti. Byla zavedena úmluva, kdy vedoucí jezdec na vnitřní straně zatáčky nebyl povinen ponechat prostor pro soupeře na vnější straně, pokud se tento soupeř nedostal před ně. Podle Masiho to udělal Pérez, a proto byl Norris požádán, aby mu nechal prostor.
„U incidentu mezi Sergiem a Landem musíme říct, že byl Sergio celým vozem bok po boku, a proto mu tam měl nechat prostor,” dodává Masi.
Šéf Red Bullu Horner nesouhlasil a incident viděl stejně jako Norris.
„Bylo to v pořádku s incidentem mezi Checem a Landem, to je závodění. Jedete kolem ven, riskujete. Zvláště, když nejste v pozici, že jste před soupeřem.
FIA je tím, kdo dává penalizace, poté ale neměla dávat penalizaci za podobný manévr na Charlese. Tito kluci spolu závodí od motokár, a vědí, že se takové věci mohou stát.
Pokud jdete na vnější stopu, tak berete risk na sebe. Myslím si, že některé penalizace jsou trochu zbytečné, a říkáme si, že by bylo dobré je nechat závodit. To bylo něco, co jsme v posledních letech prosazovali,” říká Horner.
Asi není překvapením, že spokojený nebyl ani Andreas Seidl, šéf McLarenu. Penalizace pěti vteřin stála jezdce oranžového monopostu pravděpodobně druhou pozici v cíli, a také nejlepší výsledek roku.
„Nerozumím tomu, proč dostal penalizaci. Pro mě je tohle závodění, to chceme všichni vidět. A já si nemyslím, že by udělal Lando něco špatně. ještě navíc to byl začátek závodu, kde se všichni cpou dopředu. Byl ve své vlastní závodní stopě, neudělal nic hloupého, nevletěl do zatáčky nebo tak. Byl s ním bok po boku, nebo spíše byl před Checem, takže skutečně nechápu, proč k tomu došlo.”