McLaren s omezením testů zásadně nesouhlasí
Podle šéfa McLarenu Rona Dennise omezené testování neušetří peníze, ale naopak brání týmům ve vývoji. Pro letošní rok byl omezen počet testů. Konkrétně jsme mohli vidět tři předsezónní a dva v průběhu roku. Na rozdíl od roku 2014, kdy byly v průběhu sezóny testy čtyři. Podle nových pravidel mohou týmy příští rok vyzkoušet své nové…
Podle šéfa McLarenu Rona Dennise omezené testování neušetří peníze, ale naopak brání týmům ve vývoji.
Pro letošní rok byl omezen počet testů. Konkrétně jsme mohli vidět tři předsezónní a dva v průběhu roku. Na rozdíl od roku 2014, kdy byly v průběhu sezóny testy čtyři. Podle nových pravidel mohou týmy příští rok vyzkoušet své nové monoposty pouze během osmi dní (22. – 25. února a 1. – 4. března v Barceloně) a testování během roku je zrušeno. Týmy proto využívají jiné možnosti. Například aerodynamické tunely, které mají napodobit skutečné podmínky na trati. Toto řešení ale není zrovna levnou vychytávkou, proto se objevují spekulace o možném zákazu používání těchto tunelů.
S omezeným počtem testů výrazně nesouhlasí především McLaren. Pro tým z Wokingu je letošní sezóna obrovský propadák a bůh ví, jestli se příští rok něco změní. McLaren spolupracuje s Hondou, která nemůže provádět větší změny během sezóny, a hlavně jí trápí malý prostor pro testování. Ron Dennis přiznal, že omezení jsou frustrující.
“Omezení nás hodně tlačí ke zdi. Prakticky všechna jsou navržena tak, aby vedla ke snížení nákladů, ale opak je pravdou. My bychom potřebovali více testů a svobodné využívání aerodynamických tunelů, protože když nemáte konkurenceschopné auto, musíte najít nějakou cestu, jak se z toho dostat. Pravidla nás velmi omezují a v tomto okamžiku je honě těžké najít nějaká nová řešení.”
Ron Dennis není jediný, kdo kritizuje nový přístup k testování. Podobný názor zastává také Fernando Alonso, který se na toto téma naposledy vyjádřil při GP Maďarska. Španělský pilot vidí největší kámen úrazu ve složitosti současné formule 1.
“Když postavíte nekonkurenceschopné auto na start testů ve Španělsku, nezměníte na tom po zbytek sezóny vůbec nic. Množství informací, které dostáváme, je příliš omezené, takže máme ruce svázané.”
Diskuse k článku