McLaren oslovil Ferrari ohledně možnosti dodávky motorů

Podle italského deníku Gazzetta dello Sport se McLaren obrátil na Ferrari s otázkou ohledně možnosti odebírání pohonných jednotek Scuderie, přestože preferovanou možností stáje z Wokingu je stále Mercedes. Oficiálně ale Honda i vedení McLarenu tvrdí, že k žádnému rozchodu mezi nimi nedošlo.

6 Štítky: Ferrari McLaren Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 11. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

Pokud by se tak nakonec ale přece jen stalo, mohla by Honda od roku 2018 nebo 2019 vyjma Sauberu dodávat pohonné jednotky také Williamsu či Red Bullu, který si dlouhodobě stěžuje na Renault. S ohledem na vlastní tým francouzského motoráře se nedá očekávat, že by v budoucnosti upřednostňoval Red Bull před sebou samým.

Honda by si tak mohla zajistit dlouhodobé partnerství, což je něco, co v nejisté současnosti potřebuje přímo akutně. Právě motor je aktuálně (vlastně už od roku 2014) největší slabinou Red Bullu. Existovaly dokonce naděje o spojení s Audi, ale pouze do doby, než prosákl na světlo světa emisní skandál Volkswagenu. Jestli to pro tuto skupinu znamená nastálo zavřené dveře do F1, to ukáže teprve čas.

Audi se zúčastní schůzky s FIA nad novou generací motorů

Koncern Volkswagenu a Audi přesto stále zvažuje vstup do F1 s jednou ze svých značek, a to hlavně pokud se novému majiteli podaří zvýšit divácký zájem a přilákat mladé fanoušky.

To by mohlo nastat po roce 2020, kdy by měla vstoupit v platnost odlišná technická pravidla. Nový sportovní šéf F1 Ross Brawn už vyjádřil myšlenku o hlasitějších, ale levnějších a jednodušších motorech. Tento tah, tedy zjednodušené agregátů, by mohl pomoci i Hondě, aby dosáhla konkurenceschopnosti. Jsou to právě moderní hybridní systémy, které japonskému motoráři nefungují tak, jak by měly.

Problémem Hondy je navíc fakt, že do projektu F1 vstoupila s nezkušenými inženýry, co se těchto systému týče, kteří nabírají znalosti takříkajíc za pochodu. Honda podcenila současnou technologickou složitost formule 1 a doplácí na to. Těšit ji tak může asi jen fakt, že nové vedení je nakloněno možnosti podat japonskému motoráři pomocnou ruku, aby si ho udrželo v šampionátu.

Hondě ublížil čas strávený mimo F1

Poté, co Red Bull v sezoně 2015 výkonnostně ztrácel a dlouho nebylo jasné, s jakým motorem bude nadcházející rok jezdit (a zdali vůbec bude ve formuli 1), FIA rozhodla, že výrobci pohonných jednotek jsou povinni dodávat motory i dalším týmům, pokud si je samy nebudou schopné zajistit.

Právě díky tomuto bodu by nakonec McLaren mohl skončit s motory Ferrari, se kterým pár let nazpátek sváděl velké bitvy o vítězství. I přes dlouhou historii McLarenu s motory Mercedes (zahrnující i aféru Spy Gate z roku 2007 a pokutu 100 milionů dolarů) se totiž vedení Stříbrných šípů úplně nechce dodávat své produkty do Wokingu.

Největšími odpůrci obnovení tohoto spojení jsou Toto Wolff a Niki Lauda. Je otázkou, jak silné mají v Mercedesu slovo, a zdali skutečně mohou rozhodnout o tom, komu tým bude nebo nebude dodávat své pohonné jednotky.

Diskuse k článku

6 komentářů: “McLaren oslovil Ferrari ohledně možnosti dodávky motorů”

  1. krakra napsal:

    Mohl by jim ho poskytnout kdokoliv jiný než Ferrari.

    trencherman:
    Tady už nejde o nějakou filozofii. Mclaren je přední top tým a potřebuje výsledky. Pod kapotou má však šlafinet na kliku. Spojení Mclaren a Ferrari je sice jako pít teplé pivo, ale potřeba jsou výsledky. Potřebují motor a upřímně už je mi jedno kdo jim ho poskytne, hlavně ať jsou zase vepředu.

  2. Falco napsal:

    Nikdy bych nevěřil,že to řeknu,ale jestli bude brát McLaren motory od Ferrari,tak jim přestanu po 37 letech fandit.

  3. trencherman napsal:

    Tady už nejde o nějakou filozofii. Mclaren je přední top tým a potřebuje výsledky. Pod kapotou má však šlafinet na kliku. Spojení Mclaren a Ferrari je sice jako pít teplé pivo, ale potřeba jsou výsledky. Potřebují motor a upřímně už je mi jedno kdo jim ho poskytne, hlavně ať jsou zase vepředu.

  4. Jakub McL napsal:

    Wolf a Lauda se McLarenu pěkně bojí!!! 😁 Škoda, že chybí srovnání Hondy v jiném autě. Však vemte Fer a Sau, RB a Ren, nebo tovární Mer a třeba Will. Stejný motory, ale úplně jiný postavení… Honda je tragická, ale věřím, že něco vymyslí a budou nakonec před Mer.

  5. krakra napsal:

    Todle by bylo proti celé filozofii Formule 1, historie byla často o velkých bitvách jak jezdců, tak i týmů a to dělalo z Formule 1 to co byla.
    Ferrari pro McLarenu – bitva dvou filozií. Tento tah by zpevnil historickou hodnotu Ferrari.

  6. FrancoisCEVERT napsal:

    Mclaren se nedá brát vážně, hodně spadnul, je a už jen bude na úrovni Williamsu

Napsat komentář