McLaren oslovil Ferrari ohledně možnosti dodávky motorů

Podle italského deníku Gazzetta dello Sport se McLaren obrátil na Ferrari s otázkou ohledně možnosti odebírání pohonných jednotek Scuderie, přestože preferovanou možností stáje z Wokingu je stále Mercedes. Oficiálně ale Honda i vedení McLarenu tvrdí, že k žádnému rozchodu mezi nimi nedošlo.

6 Štítky: Ferrari McLaren Mercedes Pohonné jednotky Zveřejněno 11. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

Pokud by se tak nakonec ale přece jen stalo, mohla by Honda od roku 2018 nebo 2019 vyjma Sauberu dodávat pohonné jednotky také Williamsu či Red Bullu, který si dlouhodobě stěžuje na Renault. S ohledem na vlastní tým francouzského motoráře se nedá očekávat, že by v budoucnosti upřednostňoval Red Bull před sebou samým.

Honda by si tak mohla zajistit dlouhodobé partnerství, což je něco, co v nejisté současnosti potřebuje přímo akutně. Právě motor je aktuálně (vlastně už od roku 2014) největší slabinou Red Bullu. Existovaly dokonce naděje o spojení s Audi, ale pouze do doby, než prosákl na světlo světa emisní skandál Volkswagenu. Jestli to pro tuto skupinu znamená nastálo zavřené dveře do F1, to ukáže teprve čas.

Audi se zúčastní schůzky s FIA nad novou generací motorů

Koncern Volkswagenu a Audi přesto stále zvažuje vstup do F1 s jednou ze svých značek, a to hlavně pokud se novému majiteli podaří zvýšit divácký zájem a přilákat mladé fanoušky.

To by mohlo nastat po roce 2020, kdy by měla vstoupit v platnost odlišná technická pravidla. Nový sportovní šéf F1 Ross Brawn už vyjádřil myšlenku o hlasitějších, ale levnějších a jednodušších motorech. Tento tah, tedy zjednodušené agregátů, by mohl pomoci i Hondě, aby dosáhla konkurenceschopnosti. Jsou to právě moderní hybridní systémy, které japonskému motoráři nefungují tak, jak by měly.

Problémem Hondy je navíc fakt, že do projektu F1 vstoupila s nezkušenými inženýry, co se těchto systému týče, kteří nabírají znalosti takříkajíc za pochodu. Honda podcenila současnou technologickou složitost formule 1 a doplácí na to. Těšit ji tak může asi jen fakt, že nové vedení je nakloněno možnosti podat japonskému motoráři pomocnou ruku, aby si ho udrželo v šampionátu.

Hondě ublížil čas strávený mimo F1

Poté, co Red Bull v sezoně 2015 výkonnostně ztrácel a dlouho nebylo jasné, s jakým motorem bude nadcházející rok jezdit (a zdali vůbec bude ve formuli 1), FIA rozhodla, že výrobci pohonných jednotek jsou povinni dodávat motory i dalším týmům, pokud si je samy nebudou schopné zajistit.

Právě díky tomuto bodu by nakonec McLaren mohl skončit s motory Ferrari, se kterým pár let nazpátek sváděl velké bitvy o vítězství. I přes dlouhou historii McLarenu s motory Mercedes (zahrnující i aféru Spy Gate z roku 2007 a pokutu 100 milionů dolarů) se totiž vedení Stříbrných šípů úplně nechce dodávat své produkty do Wokingu.

Největšími odpůrci obnovení tohoto spojení jsou Toto Wolff a Niki Lauda. Je otázkou, jak silné mají v Mercedesu slovo, a zdali skutečně mohou rozhodnout o tom, komu tým bude nebo nebude dodávat své pohonné jednotky.

Diskuse k článku

Napsat komentář