McLaren opět navýšil v Rusku náskok na tovární Renault

Tradiční stáj z Wokingu má za sebou další úspěšný víkend, ze kterého si odvezla slušnou porci bodů a navýšila tak svůj náskok na pátý Renault.

Štítky: GP Ruska McLaren Renault Zveřejněno 30. 09 2019 — Bára Goldmannová

Již kvalifikace vyšla mnohem lépe zákazníkům francouzské stáje, když se Carlos Sainz kvalifikoval na šestém místě a Lando Norris na osmém. Mezi ně se protlačil jeden žlutý vůz pilotovaný Nikem Hülkenbergem. Ovšem díky penalizaci Maxe Verstappena si tato trojice na startu o jednu pozici polepšila.

Perfektně se pak v neděli od svého startovního slotu odpíchl španělský závodník, který se po startu dokonce na mžik dostal na třetí místo. Poté se většinu závodu pohyboval na sympatickém čtvrtém místě, než jej překonaly oba red bully.

“Safety car nám na jednu stranu pomohlo, ale na druhou stranu bylo o to těžší se držet Red Bullu, který jel na měkčích a tudíž rychlejších pneumatikách,” popisuje Sainz, který do cíle dojel na šestém místě. Nicméně měl plné práce, aby si jej uhlídal, neboť na něj po celou dobu dorážel Sergio Pérez: “Racing Point je na rovinkách velmi rychlý. Kdyby se Pérez dostal do okna DRS, pak bych šesté místo ztratil jednoduše.”

Pro rodáka z Madridu byl výsledek ze Soči jakýmsi zadostiučiněním po třech za sebou jdoucích závodech, ze kterých odjížděl s prázdnou. Nicméně jak sám zdůrazňuje, tak za nepovedené závody nemůže on, nýbrž nespolehlivá technika.

“Od té doby jsem nic nezměnil a teď to byl najednou náš vůbec nejlepší závod. Koneckonců jde zkrátka jen o to nenechat se vypadnutími rozhodit.”

Také Lando Norris se přetahoval o pozice s Pérezem a Hülkenbergem. Nakonec projel cílem jako osmý, zatímco Němec uzavíral nejlepší desítku.

“Pérez byl velmi rychlý. Startoval mimo nejlepší desítku na měkkých pneumatikách, čímž mě dostal pod tlak. Potom byl aktivován virtuální safety car, který vším trochu zamíchal. Koneckonců můžeme být s osmou a šestou pozicí velmi spokojení,” zhodnotil devatenáctiletý Brit.

Rodákovi z Bristolu život neusnadňoval ani Hülk. Ten však posléze musel obutí svého vozu začít šetřit. “Nejdřív jsem se musel před ním bránit na cílové rovince. Potom byl na mě s DRS nalepený na nájezdu do 13. zatáčky. Ale mě se podařilo udržet ho za mnou. Možná, že své měkké pneumatiky v posledních kolech trochu opotřeboval. Každopádně v jistý okamžik tlak opadl.”

McLaren si tedy z olympijského stadionu odvezl 12 bodů, zatímco žlutočerně zbarvené vozy pouze jeden bod za desáté místo, což znamená, že nyní stáj z Enstone v Poháru konstruktérů ztrácí již 33 bodů.

Diskuse k článku

Napsat komentář