McLaren netrápí, že nemá pro rok 2026 motor. Zatím

McLaren nemá obavy z toho, že pro rok 2026 má statut zákaznického týmu a ne továrního týmu ve vztahu se silnou automobilkou.

Štítky: McLaren Pohonné jednotky Zveřejněno 1. 06 2023 — GPF1.cz

Šéf McLarenu Andrea Stella říká, že se nebojí, že McLaren bude pouhým zákazníkem dodavatele motorů, pokud s ním bude mít úzký vztah. Tým se v současné době může volně poohlížet po nejlepší možnosti a není zavázán být zákazníkem Mercedesu.

“Určitě to musíte sledovat při uzavírání smluv pro rok 2026,” řekl Stella. “Abyste jako výrobce podvozku, jako je McLaren, měli dostatečný prostor pro ovlivnění konstrukce pohonné jednotky, abyste z hlediska konkurenceschopnosti nezůstali pozadu. Takže to je to, co děláme v našich rozhovorech. Víme, čeho chceme dosáhnout. Upřímně řečeno, v rozhovorech, které vedeme, se to nezdá být obtížné.”

Stella zdůraznil, že v dnešní době probíhají dohody o zákaznických motorech stejně jako u továrních týmů, a naznačil, že jakoukoli ztrátu výkonu způsobenou nedostatečnou integrací lze dohnat výkonnějším vozem.

Přehled faktů:

🏢 McLaren, Williams a Haas nemají pro sezónu 2026 F1 uzavřenou žádnou smlouvu na dodávku továrních motorů.
💼 McLaren se nebojí být zákaznickým týmem, pokud si dokáže udržet úzký vztah s dodavatelem.
🤝 McLaren může v současné době volně zkoumat různé možnosti motorů a není zavázán být zákazníkem Mercedesu.
💪 McLaren chce mít dostatečný vliv na konstrukci pohonných jednotek, aby zajistil konkurenceschopnost a nezůstal pozadu.
🚀 McLaren věří, že případnou ztrátu výkonu v důsledku nedostatečné integrace lze kompenzovat vývojem podvozku a aerodynamiky.
⚙️ Nemít smlouvu s továrnou poskytuje McLarenu svobodu změnit v případě potřeby dodavatele motorů.
📑 Probíhají smluvní jednání, která mají zajistit splnění kritérií kvality a konkurenceschopnosti McLarenu, přičemž v opačném případě je možné od smlouvy odstoupit.