McLaren nadšený z nových dílů, fungují na 95%

V Monaku poprvé dostal oba piloty do třetí části kvalifikace.

1 Štítky: Eric Boullier McLaren Zveřejněno 4. 06 2017 — Pavel Fabry

Závodní ředitel McLarenu Éric Boullier se nechal slyšet, že jeho tým je nadšený z úspěšnosti nových dílů, které na vůz nasazuje z vývoje. K předpokladům vytvořeným na základě výpočtů a měření v továrně se totiž při reálném použití přibližují na 95%.

McLaren letos zatím prožívá velice náročnou sezonu, zejména kvůli špatné výkonnosti a spolehlivosti pohonné jednotky Honda a zůstává posledním týmem, který dosud nezískal ani bod. Velký balík dílů pro MCL32 spolu s vylepšeným palivem a sacím systémem, které motoru Honda přidaly okolo 10 koňských sil, však umožnily Fernandu Alonsovi probojovat se na sedmé místo na roštu v domácí Velké ceně Španělska.

Další nové díly tým z Wokingu přivezl do Monaka, kde se jak Stoffel Vandoorne, tak za Alonsa zaskakující Jenson Button probojovali do první desítky. Letos poprvé tak McLaren dostal oba své vozy do závěrečné části kvalifikace. Výsledek však nakonec neznamenal první body, neboť oba jezdci byli z různých důvodů penalizováni a v závodě havarovali. Boullier je však přesvědčen, že výkonnost nových dílů potvrdila správnost přístupu McLarenu.

“Jsme velice spokojení,” řekl. “Je to krok, kterého jsme chtěli dosáhnout. Ta korelace je úžasná. Dosáhli jsme 95% toho, čeho jsme chtěli dosáhnout, což je úžasné. Teď věříme svým procesům. Nejde jen o aerodynamiku, je to také šasi, zavěšení, všechno odpovídá procesu.

Pokaždé, když si někam nastavíme nějaký milník, víme co čekat. Přirozenou tendencí je nějaká odchylka, ale my jsme rádi, že jsme dosáhli toho, čeho jsme chtěli dosáhnout skrze naše nové procesy. Můžeme teď věřit tomu, jak fungují.”

Dvoufázový balík nových dílů, které byly nasazeny v Barceloně a Monte Carlu, zlepšily výkonnost letošního MCL32 na takovou úroveň, že McLaren nyní věří, že po stránce šasi je schopen vymanit se ze středu pole. Potřebuje však lepší výkonnost a spolehlivost na straně pohonné jednotky Honda.

McLaren se domnívá, že šasi týmu Toro Rosso generuje příliš velký odpor, aby mohlo na tradičních tratích zopakovat svůj monacký úspěch, zatímco vozy Force Indie, Williamsu, Haasu a Renaultu těží z výhody na straně výkonu motoru. Boullier dodal, že současná verze MCL32 dává McLarenu referenci, ke které může poměřovat aerodynamický vývoj ve zbytku sezony 2017.

Diskuse k článku

Napsat komentář