McLaren má dilema ohledně upgradů
McLaren si uvědomuje, že jakýkoliv zásah do aktuálního monopostu může být krokem dozadu.
Mezi GP Singapuru a GP USA jsou to čtyři týdny. Stejně dlouhá byla letní přestávka – při ní však měly týmy nařízenou dovolenou. V tomto případě to neplatí a dost možná se tak jedná o nejdůležitější týdny v tomto roce, které mohou rozhodnout o mistrovských titulech.
Po Singapuru je jasné, že nejlepší balíček má jednoznačně McLaren. Při trochu lepší strategii by Oscar Piastri dost možná dojel druhý a tým by mohl slavit double. McLaren je lovcem a zároveň tak trochu lovnou zvěří.
Lovcem je konkrétně Lando Norris v šampionátu jezdců. Max Verstappen vede před Norrisem o 52 bodů a hra o jezdecký trůn je tak stále otevřená. V poháru konstruktérů McLaren převzal vedení, které v Singapuru zvládl navýšit na 41 bodů.
Lovnou zvěří je tým z Wokingu právě kvůli skvělé formě a balíčku, kterým aktuálně disponuje. Do GP USA přijede spousta týmů s vylepšeními. Největší pozornost je upřena na Red Bull, který doufá, že vyřeší své problémy s nestabilním monopostem RB20.
Dilema do závěru sezóny
McLarenu se mohou vymstít obě varianty, se kterými kalkuluje. Držet se aktuálního nastavení, vůz nevylepšovat a riskovat to, že je ostatní přeskočí? Nasadit novinky, které mohou vůz zpomalit a učinit ho horším?
McLaren na vývoji pracuje a chce si být naprosto jistý tím, že nové díly, které budou na voze, budou ke prospěchu věci. K dilema britského týmu se vyjádřil jeho šéf Andrea Stella: “Upřímně řečeno, byla to jedna z mých myšlenek po závodě. Máme nějaké věci v plánu a samozřejmě, když máte takový výkon na trati, musíte vždy přistupovat k věcem o něco opatrněji, pokud jde o vývoj.”
“Zároveň ale musíme věřit procesu. Musíme věřit způsobu, jakým jsme doteď pracovali. Už jsem řekl, že jsme si dali na čas, abychom si byli jistí, že jakmile vyjedeme na trať, provedli jsme odpovídající péči.”
Stella zároveň upozorňuje, že opatrný přístup je ve formuli 1 krátkozraký: “Víte, nejsem si jistý tím, že můžete ve formuli 1 trochu ubrat, protože to znamená, že vás ostatní doženou. A my nevíme, jaké jsou plány ostatních. Tento závod byl pro nás trochu lichotivý. Z hlediska konkurenceschopnosti si myslím, že musíme být nadále agresivní, pokud jde o vývoj.”