McLaren i nadále doufá v pátý motor
Ačkoliv navrhovaná změna s největší pravděpodobností nakonec neprojde, ve Wokingu by se jejímu schválení rozhodně nebránili.
Ačkoliv navrhovaná změna s největší pravděpodobností nakonec neprojde, ve Wokingu by se jejímu schválení rozhodně nebránili.
Navýšení počtu motorů na sezonu ze čtyř na pět mělo být již hotovou věcí. Alespoň v tomto duchu se před časem vyjádřili zástupci Red Bullu, kteří byli jedněmi z iniciátorů této myšlenky. Niki Lauda coby nevýkonný šéf Mercedesu se nicméně v tomto týdnu nechal slyšet, že se jeho stáj nakonec postaví proti, čímž by byla dohoda automaticky zablokována, neboť ke schválení změny pravidel uprostřed sezony je zapotřebí souhlas všech týmů ve startovním poli.
Předevčírem pak Autosport uvedl, že odpůrců změny je dokonce víc, a to včetně Ferrari, Williamsu, Force Indie a McLarenu.
Jak se ale nyní ukázalo, poslední jmenovaný tým do této skupiny nakonec nepatří. Ve Wokingu jsou totiž přesvědčeni, že by měli dostat stejnou šanci, jako ostatní v roce 2014.
„Co se týče McLarenu, rádi bychom měli pátý motor,“ řekl šéf McLarenu Eric Boullier, citoval jej Autosport.
„Když máme ve formuli 1 nového výrobce motorů, bylo by spravedlivé mít stejné podmínky, jako měli ostatní minulý rok. Takže ano, jsme pro pátý motor, ale nejsem si jistý, že to bude tak snadné.“
A stejný pohled na věc pochopitelně sdílí i samotná Honda, která britské stáji počínaje letošní sezonou své šestiválce dodává.
„Samozřejmě doufám, že budeme mít pátý motor, ačkoliv nemám ohledně toho žádné informace od FIA,“ pronesl šéf Hondy Motorsport Jasuhisa Arai.
V případě, že pátá pohonná jednotka schválena nebude, budou mít Jenson Button s Fernandem Alonsem velmi ztíženou práci. Již v pátém závodě sezony totiž oba používají třetí spalovací motor, třetí turbo a tepelný motorgenerátor (MGU-H).
„Pokud budou (jen) čtyři motory, pak si budeme muset po zbytek závodů této sezony udržet dobrou spolehlivost. Ale nemám ponětí, co se stane ve zbytku sezony, pokud použijeme jen čtyři motory,“ dodal Japonec.
Diskuse k článku