“Mazaný” Hamilton dělá to samé co Verstappen

Šéf Red Bullu Christian Horner popírá názory, že by jeho jezdec Max Verstappen udělal něco neférového. Podle jeho názoru dělal soupeř z Mercedesu to samé.

Štítky: Christian Horner Lewis Hamilton Max Verstappen Zveřejněno 6. 12 2021 — Jiří Košta

Hlavní soupeři letošní sezony se dostali do souboje více než jednou, přičemž Verstappen byl dvakrát penalizován za to, že vyjel z dráhy a získal výhodu, a k bizarnímu incidentu došlo, když se oba srazili po „nezvyklém“ brzdění Verstappena, když se snažil strategicky vrátit místo na pokyn FIA.

Verstappenovy agresivní manévry v závodě zahrnovaly i agresivní předjetí Hamiltona a Ocona do první zatáčky při prvním restartu závodu.

Přestože jezdec Red Bullu dostal pokyn Hamiltona pustit před sebe, napoprvé to nevyšlo. Brit se dostal před Verstappena až později, přičemž svého soupeře hnal mimo trať.

„Požádal bych vás, abyste se podívali na Lewise v poslední zatáčce, kde vyvezl Maxe v zatáčce stejným způsobem. Každý jezdec, který prošel motokárami nebo závodil v jakékoli kategorii, ví, že je to ostré závodění.

Takhle tyto děti závodily během své kariéry a Lewis to také umí dobře. Někdy je velmi mazaný. Jsou to dva kluci, kteří bojují o milimetry, jsou na hraně. Pokud nechcete, aby jeden z nich byl široký, dejte tam příště štěrk,” říká Horner.

Horner je pevně přesvědčen, že Verstappen se v žádném bodě Saúdské Arábie nemýlil a stěžoval si, že v podstatě každé rozhodnutí šlo proti Red Bullu

Ale štěstí v této chvíli svítí na Lewise. Ocon na startu přejel přes přední křídlo a pak najel po zadní části Maxe. Jel se štěstím.”

Komisaři nesouhlasili s tím, že Hamilton zavinil jejich kontakt v závěrečné zatáčce. Činovníci pochopili, že Hamilton mohl předjet Verstappena, když Red Bull nejprve zpomalil, ale ani jeden nechtěl být v nevýhodě kvůli DRS.

Klíčový verdikt byl, že Verstappen zabrzdil „náhle a výrazně“ pod tlakem 69 barů, což mělo za následek zpomalení 2,4G. Komisaři tak usoudili, že brzdění pilota Red Bullu bylo vysoké.

„Nevím, co Lewis dělal, protože Max se snažil vzdát pozice, jak mu instruovala kontrola závodu, zpomalil, a bylo to slyšet. Bylo jasné, že se snažíme vzdát pozici a informovali jsme ředitelství závodu.

Nevím, jestli Lewis nechtěl projet před DRS zónou, ale bylo velmi zvláštní, že jel přímo za Maxem,” dodává Horner.

Mercedes s tímto výkladem nepřekvapivě nesouhlasil. Technický ředitel týmu Andrew Shovlin řekl: „Když se podíváte na video ve voze, můžete vidět, proč s tím měl Lewis problém, protože Max byl přímo uprostřed trati, která je široká téměř přesně tři vozy.

„Nemohl vědět, jestli Max pojede doleva nebo doprava, Max zůstal ve středu a prudce brzdil a Lewis měl brzdný tlak kolem 50 barů.

Auto bylo na brzdném limitu a snažilo se nenajet do zadní části Maxe. Udělal vše, co mohl udělat, aby to zastavil.

Není to místo, kde by někdo čekal, že je někdo nechá předjet. A pokud pustíte svého soupeře, všichni víme, jak byste to udělali. Pokud se vzdáváte pozice, nemělo by to být materiálně odlišné, musíte se vzdát pozice.”

Veloce Racing mění sestavu pro poslední víkend Extreme E