Max může a my ne? Jezdci Haasu mají od šéfa zákaz zkoušet jiné série

Šéf Haasu Ayao Komatsu prozradil, že svým pilotům nedovolí zkoušet jiné závodní série.

Štítky: Esteban Ocon Haas Oliver Bearman Zveřejněno 22. 05 2025 — Dominik Kovář

Týden před závodem v Imole se Max Verstappen nebo Franz Herrmann (chcete-li) proháněl po Nürburgringu ve Ferrari 296 GT3 svého týmu. Verstappenovi se dokonce o dvě vteřiny povedlo překonat rekord okruhu s vozem GT3, což vyvolalo řadu reakcí.

Verstappen se netají tím, že jeho láska k motorsportu přesahuje hranice F1 a v budoucnosti je připraven zdolávat různé výzvy. Není běžné, aby piloti F1 mohli byť jen testovat speciály z jiných závodních sérii a to obzvlášť na obávaném Nordschleife. Mistři světa jako Max Verstappen nebo Fernando Alonso si v těchto případech dokáží udělat výjimku.

To neplatí pro piloty, kteří mají ve Formuli 1 ještě hodně co dokazovat. V Imole byl šéf Haasu Ayao Komatsu dotázán, jestli by svým pilotům dovolil podobný koníček. “Ne,” zněla stručně odpověď.

“Krok za krokem. Max je několikanásobný mistr světa, Ollie je nováček. I Esteban toho má ještě hodně co dokazovat. Je soustředěný. Jaký je pro ně přínos, že závodí někde jinde? Myslím, že mají velké štěstí, že jejich prací je řídit vůz F1. To je podle mě velká zábava.”

“Upřímně, je to dost nabité. Víte, mezi těmito 24 závody – není to tak, že bychom neměli dost závodů, že?  Musí se starat o svou fyzickou a psychickou kondici. Mezi tím musí pracovat s inženýry, na simulátoru. Není to tak, že by seděli doma a přemýšleli, co budou dělat. Takže si myslím, že toho mají hodně co na práci,” pokračoval Komatsu.

Sám Verstappen prozradil, že řízení pomalejšího vozu je nebezpečné, ale díky stovkám hodin závodů na simulátoru s tímto typem vozů mu pomohly s řízením jeho Ferrari 296 GT3.

Kalendář F1 je skutečně tolik nabitý, že i kdyby piloti chtěli, pravděpodobně na závodění v jiné sérii nebudou mít čas. Ostatně, i Fernando Alonso pro účast v Indy 500 v roce 2017 musel vynechat GP Monaka. Dovolit si to mohl, jelikož McLaren v té době patřil k nejhorším týmům ve startovním a tak jeho absence příliš neznamenala.

V roce 2015 si do Le Mans odskočil Nico Hülkenberg, který s Porsche dokázal slavný závod vyhrál. Vlna pozitivních reakcí a zájmu se nelíbila tehdejšímu šéfovi F1 Berniemu Ecclestoneovi, který si Hülkenberga pozval na kobereček.