Mattia Binotto promluvil o prvním roce v roli šéfa Ferrari

Ital není ve stáji Ferrari žádným nováčkem a letos ho čeká již dvacátá šestá sezona u týmu. Velkou změnou však pro něho byl ročník loňský, když se z pozice technického ředitele přesunul do vedení.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Zveřejněno 20. 01 2020 — Lukáš Podstata

Lodivoda Ferrari vyzpovídal po skončené sezoně 2019 Daniele Bresciani. První otázka směřovala k tomu, jak se Mattia Binotto dozvěděl o svém jmenování. Odpověď je však celkem překvapující. „Bylo to velmi náhlé zjištění. Sedmého ledna jsem musel pracovně do Londýna a na letišti v Bologni jsem si zakoupil deník Gazzetta dello Sport, kde jsem na přední straně spatřil informaci o mém jmenování do funkce.“

Jak se Binotto dokázal vyrovnat s přesunem od technického postu k vedoucímu týmu?

„Spousta mých osobních věcí je pořád v technickém oddělení. Samozřejmě kromě počítače, bílé tabule, psacích tužek a per, protože bez nich se nikdy neobejdu. Víte, nebylo prozatím tolik času, abych si dokázal vše sbalit a odejít. Musím touto cesto ještě jednou poděkovat Ferrari, že mi dalo příležitost vykonávat takovou funkci.

Je pro Itala nová funkce více o jednání se lidmi?

„Myslím si, že na 90 procent ne. To především díky k tomu, že u týmu je většina pracovníků technického zaměření. Ovšem zbylých deset procent, kde musím jednat s marketingem, sponzory a komunikovat se spoustou lidí, je určitě velká změna. Víte, dříve jsem byl jako technik zvyklý pouze utrácet peníze utrácet za vývoj, a nyní se je snažím taky šetřit. Uznávám, že můžu být v těchto oblastech méně zkušený, ale neustále na sobě pracuji a snažím se zlepšovat každým dnem.“

Jaké Binotto preferuje pracovní postupy?

„Hodně postupů jsem si přenesl ze své dřívější funkce. Dalším aspektem v mém přístup je jistě i to, že jsem vyrůstal ve Švýcarsku, které mě do značné míry ovlivnilo. Zastávám především striktní a přísné postupy. Sám jsem přesvědčen, že tyto faktory mi pomáhají ke správnému řízení týmu.

Samozřejmě připouštím, že je důležité udržovat dobré vztahy mezi piloty a celým týmem, ale na druhou stranu je také nezbytné efektivně pracovat na co nejlepším monopostu, který musíte vytvořit dříve než konkurence.”

Jaký byl prozatím nejemotivnější den v nové funkci?

„Rozhodně je to pro mě 15. únor 2019 a představení monopostu SF90. Jsem toho názoru, že je to nejkrásnější monopost za posledních několik let. Byla to pro mě velmi emotivní událost. Navíc došlo k prvnímu představení našeho nového hastagu #EssereFerrari. Sezóna se pak po testech nevyvíjela podle představ, ale musíme pracovat stále velmi tvrdě a věřím, že výsledky se dostaví.“

Co se Binottovi v minulém ročníku nelíbilo?

„Myslím si, že z formule 1 už není ten klasický sport o rychlosti a technice, ale čím dál více ho ovlivňuje politika jednotlivých týmů. Začínám se uvědomovat, že nestačí mít jen kvalitní jezdce a skvělé auto. Byl jsem až nemile překvapen, že politika je v královně motorsportu tak důležitá, a já na ní rozhodně zapracuji.“

Očekávání pro sezonu 2020?

„Věřím, že konkurence bude opravdu znovu hodně vysoká. Máme všechny aspekty, abychom předvedli dobrou sezonu, ale nic nepovažujeme za samozřejmost. Myslím si, že naší velkou výhodou je neustálá a fanatická podpora tifosi z celého světa, která nás vede neustále dopředu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář