Massa: Mercedes by měl dostávat tresty za pomalá zaváděcí kola

Felipe Massa je naštvaný na jezdce Mercedesu za to, jak zdržují v zaváděcích kolech před startem Grand Prix.

6 Štítky: Felipe Massa Mercedes Zveřejněno 7. 07 2014 — Jan Pastorek

Felipe Massa je naštvaný na jezdce Mercedesu za to, jak zdržují v zaváděcích kolech před startem Grand Prix.

Když Lewis Hamilton nebo Nico Rosberg startují z pole position, zaváděcí kolo jedou velmi pomalu. Jeden z důvodů určitě je, aby bylo pole kompaktní a přední jezdci nemuseli dlouho čekat na ostatní, přičemž by jim vychladly pneumatiky. Pravděpodobně ale mají i jiné technické důvody. Massovi to v každém případě vadí.

„Všechna auta jela v zaváděcím kole velmi pomalu. Dokonce jsme na trati zastavili a moje spojka se začala přehřívat. To je důvod, proč jsem měl špatný start,“ stěžoval si Brazilec po britském závodě. „Je to škoda, protože starty nám obvykle nedělají problém.“

„Měl jsem mít dobrý start a odjet dobrý závod, místo toho, abych při zhasnutí červených světel zůstal nehybný na roštu, kvůli čemuž jsem se ocitl poslední. Býval bych vystoupil na stupně vítězů a byl v šampionátu třetí, takže je to velká škoda.“

Přitom pomalá zaváděcí kola v podání Mercedesu nejsou žádnou novinkou.

„Stěžovali jsme si letos už několikrát. Když si vezmete Grand Prix Rakouska, zaváděcí kolo bylo mnohem rychlejší než v předchozích závodech, prostě proto, že jsem pole vedl já, jelikož jsem byl na pole position.“

„Ale jezdci Mercedesu jezdí z nějakého důvodu pomalu, a to občas může působit problémy ostatním týmům. Z mého auta se doslova kouřilo, vyvolalo to pomalé zaváděcí kolo.“

Dokonce už i FIA nabádala Mercedes k rychlejším zaváděcím kolům, ale podle Massy se nic nezmění, dokud nezačnou padat tresty.

„Hodně jezdců si stěžuje během našich jednání. Přitom pozice FIA je taková, že během zaváděcího kola nemůžeme jezdit tak pomalu, ale nic nedělá a nikoho netrestá. Myslím, že kdyby začali dávat tresty ztráty pěti míst na startu příští Grand Prix, všechno by se změnilo.“

„Tentokrát jsem musel dvakrát zastavit během zaváděcího kola, bylo moc pomalé. Mercedes to udělal od začátku sezóny několikrát, takže musí mít nějaký důvod.“

Diskuse k článku

Napsat komentář