Marussia v kvalifikaci zazářila, jezdci Caterhamu nesplnili limit

Novější týmy si v Británii prožily zcela odlišné kvalifikace, Marussia nebyla daleko první desítce, na straně druhé Caterham skončil beznadějně poslední.

Štítky: Caterham Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 5. 07 2014 — Jan Pastorek

Novější týmy si v Británii prožily zcela odlišné kvalifikace. Na jedné straně Marussia nebyla daleko první desítce, na straně druhé Caterham skončil beznadějně poslední.

Marussia

Jules Bianchi si v Silverstonu vyjel 12. startovní pozici, Max Chilton si připsal 13. čas, ale kvůli penalizaci za výměnu převodovky ztratí pět míst.

„Fantastický den pro tým, jsem za všechny hodně šťastný,“ radoval se Bianchi. „Po našich prvních bodech z Monaka je skvělé, že jsme teď získali nejlepší kvalifikační výsledek týmu. „Byla to opravdová loterie, ale my jsme riskováním mohli jen získat, takže jsme na poslední jízdu nasadili slicky, i když trať byla na hraně. Odjel jsem velmi dobré kolo a pak přišly žluté vlajky kvůli smyku Gutiérreze. Kdyby nepřišly, jsem si jistý, že jsem se mohl zlepšit, a kdo ví, co by se stalo pak. Jsem opravdu šťastný, že jsme získali tento výsledek v domácím závodě týmu, z této startovní pozice je zítra možné vše.“

Větší rychlost mohl podle svých slov předvést také Chilton. „Z 13. pozice jsem opravdu nadšený, ale skutečnost je taková, že kdyby nebyly žluté vlajky kvůli Gutiérrezovi, mohli jsme skončit ještě výš, protože v takových podmínkách dáte vše do posledního kola.“

„Já samozřejmě mám penalizaci ztráty pěti míst za dopolední výměnu převodovky, což mě odsune dozadu, ale dobrá kvalifikace je to, co jsem potřeboval kvůli tomu trestu, a podařilo se mi to, takže nemůžu být zklamaný. Jsem před caterhamy a možná potřebujeme podobné podmínky, protože se zdá, že jsme pod tlakem silní, jak se ukázalo.“

Catheram

Jezdcům Caterhamu kvalifikace vůbec nevyšla, nejenže obsadili poslední dvě pozice, navíc ani nesplnili kvalifikační limit 107 %, takže tým musí požádat stewardy o výjimku, aby mohl své vozy postavit na startovní rošt.

„V kvalifikaci jsme vyjeli s většinou pole na přechodných pneumatikách a prakticky hned, jak jsme se vrátili do garáže, jsme rozhodli přezout na tvrdé,“ popisoval Ericsson. „Podmínky byly dost kritické a já udělal chybu ve druhém sektoru, když jsem na to opravdu tlačil. Poté jsem to už nemohl dohnat a skončili jsme tam, kde jsme.“ Švéd doufá, že se mu podaří postoupit vpřed v závodě.

To Kobajaši skončil úplně poslední ne svojí vinou. „Zajeli jsme do boxů a přezuli na tvrdší směs, ale jakmile jsem vyjel na trať, bylo mi řečeno, ať se vrátím do boxů kvůli problému s vozem. Udělali jsme pár změn a vrátili se k další jízdě na tvrdých pneumatikách, ale měl jsem stejný technický problém a nemohl jsem jet rychleji. Je to samozřejmě škoda, protože dnes to byl jeden z těch případů, kdy jsme mohli mít oba vozy v Q2, ale nevyšlo to.“

Diskuse k článku

Napsat komentář