Marussia v kanadské kvalifikaci potvrdila vzestup, znovu porazila Caterham

Nejlepším jezdcem ze zástupců mladších týmů byl Chilton, Kobajašiho čeká po výměně převodovky start z posledního místa.

1 Štítky: Caterham Jules Bianchi Kamuj Kobajaši Marcus Ericsson Marussia Max Chilton Zveřejněno 8. 06 2014 — Filip Fikejz

Nejlepším jezdcem ze zástupců mladších týmů byl Chilton, Kobajašiho čeká po výměně převodovky start z posledního místa.

Marussia

Max Chilton obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady v Montrealu osmnácté místo a byl nejlepším z jezdců novějších týmů. „Tento okruh nám nikdy neseděl, mysleli jsme si, že se tu budeme víc trápit. Myslím, že jsme všichni trochu překvapeni, ale příjemně. Potvrzuje to, jaký jsme udělali pokrok ve všech podmínkách a na různých tratích. Měli jsme velmi pozitivní dny a doufali jsme, že to vše přeměníme ve skvělou kvalifikaci, což se nám v první části podařilo,“ zhodnotil. „Bylo to dobré kolo, ale určitě byl prostor pro zlepšení. Škoda červené vlajky. Musíme se dívat na stránku, je to další znak, že náš pokrok je skutečný a není to záležitost jednoho závodu.“

Devatenáctý Jules Bianchi byl zklamán. „Poté, co jsme se včera moc nesvezli, ve třetím tréninku jsme byli zpátky. Auto se tu chová dobře. Potvrzuje to, že naše zlepšení nám celkově pomohlo i na tratích, které nám přitom typicky moc nesedí. Můj první výjezd byl OK, vhledem k času, jaký jsem strávil v autě s menším množstvím paliva,“ vzpomínal. „Ve druhém výjezdu jsme neměli šanci se zlepšit, protože jsme měli problémy se startováním vozu. Navíc přišla červená vlajka a nemohl se zlepšit nikdo.“

Caterham

Dvacátý Kamuj Kobajaši si pochvaloval, že ve třetím tréninku se zlepšilo zahřívání pneumatik i brzdění. „Zdá se, že práce, kterou jsme udělali v noci, se vyplatila. Pořád jsme potřebovali pracovat na trakci, byli jsme nedotáčiví v šikanách, ale jinak to bylo lepší. Postupovali jsme podle programu, dokud jsem nemusel zastavit kvůli problému s převodovkou. Stejná věc potkala Marcuse ve druhém tréninku. Vůz se před kvalifikací podařilo opravit,“ uvedl. „V kvalifikaci jsme odjeli dvě kola na superměkkých pneumatikách, ale kvůli červené vlajce jsem se nemohl zlepšit. Od třetího tréninku jsme udělali další pokrok, vyvážení bylo lepší. Ve svém posledním kole jsem v prvních dvou zatáčkách získal desetinu, ale pak jsem musel výjezd ukončit. Vzhledem k penalizaci za výměnu převodovky budu startovat z posledního místa. Můžu jedině bojovat, stejně jako všichni v týmu, i když tu máme náročný víkend. Jak jsem viděl v minulém závodě, stát se může cokoliv.“

Také jedenadvacátý Marcus Ericsson byl spokojen se zlepšeným chováním při brzdění. Ve třetím tréninku ho stále pronásledovaly problémy se zahříváním pneumatik, přesto před kvalifikací cítil pokrok. „Při prvním výjezdu jsem měl pořád problémy s pneumatikami, ale výkonnost se zlepšila, takže jsem mohl trochu přitlačit. Bohužel při mém posledním rychlém kole mi v deváté zatáčce uklouzl zadek, dostal jsem se do kontaktu s bariérou a kvalifikace pro mě skončila,“ litoval. „Je pochopitelně fér říct, že to je pro mě i pro tým obtížný víkend. Nejsme dostatečně silní, ale vím, že jsem připraven odvést to nejlepší, stejně jako všichni v týmu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář