Marussia díky strategii jedné zastávky opět porazila Caterham
Všichni čtyři jezdci mladších týmů spatřili v dnešním závodě šachovnicový praporek. Nejrychlejším z nich byl Jules Bianchi.
Všichni čtyři jezdci mladších týmů spatřili v dnešním závodě šachovnicový praporek. Nejrychlejším z nich byl Jules Bianchi.
Marussia
Jules Bianchi (15. místo)
„Nebyl to jednoduchý závod vhledem k tomu, že jsme se pokoušeli o strategii jedné zastávky, ale podařilo se nám to a já jsem celkem spokojen s tím, kde jsme skončili. Měl jsem dobrý start a všechny jsem udržel za sebou, tedy až do chvíle, kdy pro mě už na měkkých pneumatikách nebylo možné udržet Kobajašiho, který jel na super měkkých a dostal se přede mě. Prostě jsme jen museli věřit strategii a jet na primární sadě tak dlouho, jak to jen šlo, což bylo nakonec čtyřicet kol. Nakonec všechno vyšlo skvěle, protože na super měkkých jsem ho byl schopný celkem rychle dostihnout, předjet a pak mu i odjet. Později v závodě jsem stahoval ztrátu na Grosjeana, ale naneštěstí už vypršel čas. Patnácté místo je každopádně dobrým výsledkem a jsem rád, že jsme jako tým dnes podali dobrý výkon.“
Max Chilton (17. místo)
„Dnes jsme měli velmi dobrou strategii, která mi umožnila udržet za sebou Ericssona a v pozdějších fázích závodu stáhnout ztrátu na Kobajašiho. Měl jsem velmi dobrý druhý stint, ale bohužel už byl konec, když se ten rozdíl snížil jen na dvě vteřiny. Obecně jsem dnes po startu z konce roštu se sedmnáctým místem spokojen. Byl to pozitivní konec víkendu, ale už jsme dospěli do fáze, kdy jsme se mohli soustředit na vozy před námi, nikoliv za námi, takže musíme v příštích závodech získat trochu půdy pod nohama.“
Caterham
Kamuj Kobajaši (16. místo)
„Neměl jsem skvělý start, ale pak se mi to podařilo napravit a předjel jsem svého týmového kolegu a Bianchiho. V prvním stintu se mi jelo dobře. Naším původním plánem bylo jet na dvě zastávky s tím, že se budeme soustředit na marussie. Jakmile ale bylo jasné, že Bianchi zastaví jen jednou, rozhodli jsme se během druhého stintu změnit strategii, což znamenalo, že jsem na měkké sadě musel odjet pětapadesát kol až k šachovnicové vlajce. Bohužel to nevyšlo, protože asi deset kol před cílem se mi nepodařilo ho udržet za sebou, jelikož jel na super měkkých pneumatikách a měl rychlost na to, aby mě předjel. Zkusili jsme to, ale tentokrát to nevyšlo, nakonec jsme ale možná nic neztratili, protože jsme ve skutečnosti bojovali pouze s ním.“
Marcus Ericsson (18. místo)
„Se svým dnešním závodem jsem celkem spokojen, protože v pátek to vypadalo, že ztráta na naše přímé rivaly bude o něco větší. Měl jsem dobrý start, předjel jsem pár vozů, ale měli jsme v plánu natáhnout první stint na měkkých pneumatikách až do přibližně osmadvacátého kola, takže jsem je nechtěl tak brzy v závodě odepsat tím, že se budu bránit. Druhou zastávku jsme museli bohužel o čtyři vteřiny prodloužit, protože jedno ferrari zrovna bylo v rychlém pruhu, a to znamenalo, že jsem na trať vyjel okolo dvanácti vteřin za Chiltonem. Vůz se choval dobře a po pár kolech jsem tu ztrátu stáhnul na něco okolo tří vteřin, pak mně ale ublížily modré vlajky, které mě stály hodně času. Jsme skoro v půlce sezony a já se rozhodně zlepšuju, a tohle budu brát jako další lekci – bez nich si myslím, že bych mohl bojovat o něco lepšího, osmnácté místo je ale pořád OK, zejména když vezmeme v úvahu, kde jsme byli v prvních dvou volných trénincích.“
Diskuse k článku