Marko jde tvrdě do Doohana: Je to “céčkový” pilot
Poradce Red Bullu Helmut Marko si vzal bezprostředně před startem sezony v Melbourne na paškál nováčky. Nejhorší hodnocení si vyslechl australský pilot z Alpine.
Jack Doohan je v nezáviděníhodné pozici, jelikož se po oznámení Franca Colapinta jako rezervního pilota začalo spekulovat o jeho budoucnosti, která by mohla mít “jepičí život”. Australan by měl mít smlouvu pouze na prvních šest závodů, ve kterých musí vedení Alpine dokázat, že si sedačku opravdu zaslouží. Jinak poletí.
Tato skutečnost pochopitelně může mít na Doohana neblahý dopad. Je velká pravděpodobnost, že by mohl kvůli enormnímu tlaku dělat zbytečné chyby. Inu, ani členové konkurenčních týmů mu to neulehčují. Podle Marka jsou jeho kvality na formuli 1 sice dostačující, nikoliv ale takové, které by z něj dělaly pilota hodného týmu ze špičky: “Je ‘céčkovým’ pilotem. Nemyslím si, že dokončí sezonu.”
Wolff chce s Antonellim napodobit tah Red Bullu s Verstappenem
Andrea Kimi Antonelli a Gabriel Bortoleto si vysloužily od 81letého Rakušana o stupeň vyšší známku – “B”. Přestože je Bortoleto úřadujícím šampionem formule 2, tak Marka svou rychlostí nepřesvědčil. “Je to inteligentní závodník. Vyhrál formuli 3, avšak pouze s jedním vítězstvím a většinou se vyhýbá problémům. Ve formuli 2 dosáhl pouze na dva triumfy. Je pilotem, který doveze auto bezpečně do cíle, dobře zvládá strategii a management pneumatik, ale nevidím v něm čistou rychlost.”
Naopak Antonelli je v jeho očích pilotem, který má potenciál na to, stát se lídrem, pokud nepodlehne tlaku.
“Jednoznačně je špičkovým jezdcem, ačkoliv je pod obrovským tlakem. Jeho výkony jsou působivé. V testech odjel už 1000 kilometrů, ale také měl dvě vážné nehody. Ten tlak je na něm cítit. A samozřejmě, Toto Wolff chce u Mercedesu zopakovat Verstappenův příběh. Přesun rovnou do elitního týmu pro něj však bude výzvou. Co se týče potenciálu, rozhodně patří mezi špičkové jezdce.“
Oliver Bearman je z třídy ohodnocených “zelenáčů” nejzkušenější. V sezoně 2024 nastoupil do tří velkých cen, když ve voze Ferrari odstartoval do GP Saúdské Arábie a dvakrát zaskakoval za Kevina Magnussena v Haasu. Marko se bojí, že mladý Brit doplatí na svůj agresivní jezdecký styl. “Je velmi rychlým pilotem, i když měl ve formuli 2 a formuli 3 hodně nehod, protože hodně riskuje. Jezdí na hraně. Možná se nedostane na vrchol tak rychle jako Kimi, ale rozhodně vyčnívá,” porovnává Marko bývalé týmové kolegy v rozhovoru pro rakouskou stanici Servus TV.
Hadjar prospěl na výbornou
Není překvapením, že nový týmový kolega Yukiho Tsunody z juniorky Red Bullu Isack Hadjar dostal od Marka za A. Vicemistr sezony 2024 nakonec ztratil na Bortoleta 22,5 bodů, přestože byl ještě čtyři závody před koncem v čele s náskokem 36 bodů. Hadjar má jedinou “vadu na kráse”, a sice – je stejně výbušný, jako kdysi býval Japonec.
“O titul přišel o čtyři nebo pět bodů. Naši datoví analytici spočítali, že kvůli technickým poruchám a dalším problémům přišel asi o 80 bodů. Takže je velmi rychlý. Řekl bych, že pokud se bude dobře vyvíjet a naučí se ovládat své emoce, má také potenciál na ‘áčko’,” uzavřel Marko.