Marko: Verstappenův jízdní styl pramení z jeho frustrace

Už se vskutku dlouho nestalo, že by ve Verstappenovi bouchly saze, jenže v závěru GP Španělska šlo vše proti němu a opět se projevil jeho temperament. Podle Marka za to může frustrace.

Štítky: Helmut Marko Max Verstappen Zveřejněno 5. 06 2025 — Bára Goldmannová

Krátce před koncem závodu vyjel na trať safety car kvůli nepojízdnému vozu Kimiho Antonelliho. Všichni tak zamířili do boxů pro čerstvou měkkou sadu, jenže u Red Bullu už novou červenou ani žlutou směs neměli, tak dostal Max Verstappen nejtvrdší specifikaci. Bylo tak okamžitě jasné, že po restartu bude mít extrémní problém se udržet před soupeři za ním. Nejprve jej překonal Charles Leclerc a posléze na něj zaútočil i George Russell. Došlo mezi oběma jezdci ke kontaktu, za což si Nizozemec vysloužil 10 sekundovou penalizaci a k tomu tři trestné body.

Stejně jako šéf stáje Christian Horner, tak i týmový poradce Helmut Marko uvedl, že zkrátka museli zariskovat s třízastávkovou strategií, aby měli vůbec nějakou šanci. “Bohužel nám na konci zhatil plány safety car. Samozřejmě, že si všichni jezdci dojeli pro nové pneumatiky, ale nám zbývala jenom jedna sada tvrdé směsi, která byla v té chvíli naprosto nevhodná. Především zahřívání bylo velmi náročné.”

“Všichni jsme viděli ten Maxův výjezd ze stopy, při nájezdu na cílovou rovinku. Ale tak to prostě chodí. Když riskujete, může se to obrátit i proti vám. Při restartu byla atmosféra napjatá, a kvůli těm špatným pneumatikám, na kterých Max vůbec neměl přilnavost – málem ztratil kontrolu nad autem – k tomu ještě ta situace s Leclercem. Nechci zacházet do detailů.”

Volba strategie na tři zastávky se zprvu zdála jako ideální, jenže vidle do veškerých plánů hodil právě Antonelli, který způsobil výjezd Bernda Mayländera: “Max jel v tomto závodě dlouho vpředu, ale pak kvůli pro nás nešťastné fázi se safety carem a vynucené volbě pneumatik přišla určitá frustrace, která se pak projevila i v jeho jízdním stylu. Byli jsme překvapeni ztrátou v kvalifikaci. V závodě byl McLaren rychlejší a měl i lepší práci s opotřebením pneumatik. Proto jsme přešli na strategii se třemi zastávkami. Díky tomu jsme se místy dokonce přiblížili Norrisovi a vlastně jsme tu měli skončit třetí.”

“Ztráta na McLaren začíná být pomalu znepokojivá. Zejména proto, že i přes vylepšení na našem voze nedokážeme držet jejich tempo. Jsme zhruba dvě až tři desetiny sekundy pomalejší. Takovou ztrátu nezvládne dohnat ani Verstappen, musíme přidat. Potřebujeme auto s lepší vyvážeností a vyšší rychlostí – lépe vyvážený vůz zároveň šetří pneumatiky. Na tom pracujeme. Udělali jsme pokrok, ale ne dostatečný na to, abychom porazili McLaren.”