Marcus Ericsson: Zasloužím si být v F1 i příští rok
Se zbývajícími třemi závody sezony nezbývá příliš času pro ty piloty, kteří ještě nemají jistou účast v ročníku dalším. Takovým případem je i Marcus Ericsson, o němž se tvrdilo, že má sedačku předplacenou. „Chci ukázat, že si zasloužím být v F1,“ kontruje Švéd.
V kolonce u jeho jména svítí nula. Tolik bodů v právě probíhající sezoně nastřádal Marcus Ericsson v barvách týmu Sauber. Švýcarský celek rovněž nepotvrdil jediné jméno pro nadcházející ročník, a tak oba jeho současní piloti mají plné ruce práce s tím, aby svými kvalitami přesvědčili vedení a byla s nimi obnovena smlouva. Nabízí se proto otázka, zaslouží si Ericsson sedačku?
Vzato střízlivým okem, jediným měřítkem zůstává kolega Pascal Wehrlein. Užší srovnání s jinými piloty zkrátka rok stará pohonná jednotka v útrobách Sauberu nenabízí. A tak zklamání střída zase jen zklamání. Bojovat o poslední příčky není sen žádného závodníka, nicméně po příchodu Fredérica Vasseura, coby nového šéfa, by mohlo být příští sezonu o něco veseleji.
„Je to zklamání, o tom není pochyb,“ odpovídá Ericsson rozhovoru pro oficiální stránky F1. „Tenhle rok byl obtížnější než ty předcházející, protože jsme měli rok starý motor Ferrari. A ano, i když mám nulu na kontě, mohu říci, že se mi povedlo zajet pár dobrých závodů a měl jsem dobrou výkonnost.
Fred do týmu přišel s obrovskými znalostmi motorsportu a silným osobním charakterem. Odvolal dohodu s Hondou a obnovil tu s Ferrari. Honda byla obrovským otazníkem a Ferrari je naopak dlouhodobým partnerem, takže si myslím, že to pro tým nebylo špatné rozhodnutí. Těmito těžkými rozhodnutími ukazuje, jak mu záleží na výkonnosti týmu.“
One of our best Q of the year!! Good job by the whole @SauberF1Team . And a very nice lap there at the end 👍🏻. Starting P13 tomorrow 🤘🏻 #ME9 pic.twitter.com/7GbNmxt3zf
— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) October 22, 2017
Jak ale dále Švéd podotýká, problémy nestojí jen na straně pohonné jednotky, nýbrž i samotného šasi. To je i nadále poznamenáno finančními potížemi, které tu nedávno panovaly. Ozdravnou kůru známo nelze aplikovat přes noc, čehož jsou důkazem i jiné týmy napříč padokem. Sauber proto zápasí s každým dolarem a i sponzoři závodníků jsou pro něho důležitým zdrojem financí.
V obecném povědomí veřejnosti se proto ve spojení jména Ericsson jistě vybaví i pletichy s akvizicí Longbow Finance, coby nového majitele týmu Sauber. Tehdy se objevily i teorie, že v důsledku toho má Švéd sedačku předplacenou a má takzvanou divokou kartu. Co je ale pravda a co naopak fikce?
„Pravda je, že nemám kontrakt na příští rok. Tolik tedy k divoké kartě. Musím o něj bojovat. Chci ukázat, že si zasloužím být ve formuli 1 příští rok. To je můj cíl. Můj management komunikuje s vedením týmu a snaží se vyřešit novou smlouvu. Nikdy si ve formuli 1 nemůžete být ničím jistí dokud není dohoda podepsána. A dobré výkony jsou nejlepší oporou vašich ambicí,“ dodává Ericsson.
Alonso v Mexiku odstartuje poslední. V Austinu jel prý fantasticky
Diskuse k článku