Marcus Ericsson: Zasloužím si být v F1 i příští rok

Se zbývajícími třemi závody sezony nezbývá příliš času pro ty piloty, kteří ještě nemají jistou účast v ročníku dalším. Takovým případem je i Marcus Ericsson, o němž se tvrdilo, že má sedačku předplacenou. „Chci ukázat, že si zasloužím být v F1,“ kontruje Švéd.

1 Štítky: Marcus Ericsson Zveřejněno 25. 10 2017 — Josef Nekvinda

V kolonce u jeho jména svítí nula. Tolik bodů v právě probíhající sezoně nastřádal Marcus Ericsson v barvách týmu Sauber. Švýcarský celek rovněž nepotvrdil jediné jméno pro nadcházející ročník, a tak oba jeho současní piloti mají plné ruce práce s tím, aby svými kvalitami přesvědčili vedení a byla s nimi obnovena smlouva. Nabízí se proto otázka, zaslouží si Ericsson sedačku?

Vzato střízlivým okem, jediným měřítkem zůstává kolega Pascal Wehrlein. Užší srovnání s jinými piloty zkrátka rok stará pohonná jednotka v útrobách Sauberu nenabízí. A tak zklamání střída zase jen zklamání. Bojovat o poslední příčky není sen žádného závodníka, nicméně po příchodu Fredérica Vasseura, coby nového šéfa, by mohlo být příští sezonu o něco veseleji.

„Je to zklamání, o tom není pochyb,“ odpovídá Ericsson rozhovoru pro oficiální stránky F1. „Tenhle rok byl obtížnější než ty předcházející, protože jsme měli rok starý motor Ferrari. A ano, i když mám nulu na kontě, mohu říci, že se mi povedlo zajet pár dobrých závodů a měl jsem dobrou výkonnost.

Fred do týmu přišel s obrovskými znalostmi motorsportu a silným osobním charakterem. Odvolal dohodu s Hondou a obnovil tu s Ferrari. Honda byla obrovským otazníkem a Ferrari je naopak dlouhodobým partnerem, takže si myslím, že to pro tým nebylo špatné rozhodnutí. Těmito těžkými rozhodnutími ukazuje, jak mu záleží na výkonnosti týmu.“

Jak ale dále Švéd podotýká, problémy nestojí jen na straně pohonné jednotky, nýbrž i samotného šasi. To je i nadále poznamenáno finančními potížemi, které tu nedávno panovaly. Ozdravnou kůru známo nelze aplikovat přes noc, čehož jsou důkazem i jiné týmy napříč padokem. Sauber proto zápasí s každým dolarem a i sponzoři závodníků jsou pro něho důležitým zdrojem financí.

V obecném povědomí veřejnosti se proto ve spojení jména Ericsson jistě vybaví i pletichy s akvizicí Longbow Finance, coby nového majitele týmu Sauber. Tehdy se objevily i teorie, že v důsledku toho má Švéd sedačku předplacenou a má takzvanou divokou kartu. Co je ale pravda a co naopak fikce?

„Pravda je, že nemám kontrakt na příští rok. Tolik tedy k divoké kartě. Musím o něj bojovat. Chci ukázat, že si zasloužím být ve formuli 1 příští rok. To je můj cíl. Můj management komunikuje s vedením týmu a snaží se vyřešit novou smlouvu. Nikdy si ve formuli 1 nemůžete být ničím jistí dokud není dohoda podepsána. A dobré výkony jsou nejlepší oporou vašich ambicí,“ dodává Ericsson.

Alonso v Mexiku odstartuje poslední. V Austinu jel prý fantasticky

Diskuse k článku

Napsat komentář