Manor pod tlakem, musí opustit poslední řadu

S novou pohonnou jednotkou od Mercedesu není úniku. Manor se musí příští sezónu odlepit ode dna a přiblížit se středu startovního pole. Tlak je proto podle sportovního ředitele týmu cítit již nyní. Již s podpisem nového víceletého dodavatelského kontraktu s Mercedesem se změnila výchozí pozice týmu Manor pro sezónu 2016. Jenže ani tím zdaleka nekončí výčet zbraní,…

1 Štítky: Manor Mercedes Zveřejněno 5. 10 2015 — Josef Nekvinda

S novou pohonnou jednotkou od Mercedesu není úniku. Manor se musí příští sezónu odlepit ode dna a přiblížit se středu startovního pole. Tlak je proto podle sportovního ředitele týmu cítit již nyní.

Již s podpisem nového víceletého dodavatelského kontraktu s Mercedesem se změnila výchozí pozice týmu Manor pro sezónu 2016. Jenže ani tím zdaleka nekončí výčet zbraní, které hodlá anglo-ruský tým tasit. Vcelku oprávněně tak nyní kolují éterem zprávy, že Manor uvidíme v nejlepší formě od vstupu do formule 1 (Virgin) roku 2010. Pochopitelně spolu s tím tak přicházejí různá očekávání a s tím zase lineárně roste tlak. Ten se již podle sportovního ředitele týmu Graema Lowdona vyšplhal nad míru, kdy jej samotný tým začíná pociťovat. Proč? Stačí se podívat na současnou situaci a všechno bude jasné. Manor v nynější době používá monopost, který je hodně zaostalý za zbytkem startovního pole a v průběhu sezóny na něho prakticky nebylo sáhnuto. Pokud tedy rovnou zmíníme fakt, že mimo motoru od Mercedesu hodlá tým z Banbury nasadit do sezóny 2016 nové šasi, převodovku a závěsný systém od Williamsu, mělo by být patrné, komu bude ležet míč u nohou. Teď už jen trefit branku. A právě to se očekává.

„Je to velký krok vpřed, protože bychom měli být pár vteřin napřed jen díky aerodynamickým prvkům, které kluci nyní k dispozici jednoduše nemají. Stále musíme udělat spoustu práce, ale nový motor a podvozek nám udává směr, kterým bychom se měli vydat. Už se nebudeme mít kam schovat,“ prozradil Graeme Lowdon.

Slovy “nemít se za co se schovat” mířil Lowdon na pozici, ve které se tým nacházel před startem letošní sezóny. Tehdy ani nebylo jasné, zda se Manor na startovní rošt vůbec postaví. Však také úvodní závod v Melbourne nestihl. Vysvětlení nalezneme na konci roku 2014, kdy tým, ještě Marussia, spadl do pastí insolvence a jeho další působení v F1 bylo nejisté. Proto došlo k opoždění vývoje vozu, testování a dalších kroků, které se pojí k přípravám na nadcházející sezónu. Výsledkem bylo auto specifikace z roku 2014 homologované na ročník 2015 a s motorem Ferrari naposledy aktualizovaným v roce 2014. Rozdíl ve srovnání s letošním vozem by tedy měl být v kontrastu jako noc a den.

„Na chvíli jsme se dostali do ústraní, proto bylo lehké cokoli svést na motor nebo auto, ale to už se pomalu stává minulostí. Nyní budeme mít stejný motor, převodovku a zadní odpružení jako Williams. Ten je sice aerodynamicky vyspělejší než my, ale i tak je to pro nás obrovský krok kupředu,“ dodal Lowdon.

Diskuse k článku

Napsat komentář