Malé setkání s realitou, konstatuje Carlos Sainz
Carlos Sainz říká, že on a Ferrari dostali "malou zkoušku reality" poté, co v úvodním závodě sezony v Bahrajnu skončil čtvrtý, a Španěl je znepokojen tempem týmu ve srovnání s konkurenčními týmy Red Bull a Aston Martin.
Sainz startoval ze čtvrté pozice na startovním roštu a po většinu večera jel osamoceně na čtvrtém místě, protože nebyl schopen udržet tempo Red Bullů před sebou, stejně jako týmového kolegy Charlese Leclerca, ačkoli se mu v prvním stintu podařilo odskočit Lewisi Hamiltonovi. Poté, co Leclerc ze závodu odstoupil, se však Sainz vyhoupl na konečné pódiové umístění – rychlejší Aston Martin Fernanda Alonsa však za sebou dlouho udržet nedokázal, jeho krajan ho předjel ve 43. kole.
Sainz dokázal v pozdějším souboji o čtvrté místo odrazit Hamiltona, ale na otázku, zda byl frustrovaný, že neudržel třetí místo, odpověděl:
“Ani ne. Vlastně mě překvapilo, jak dlouho jsme na této pozici vydrželi.”
Španěl později vysvětlil: “Z testu jsme věděli, že Red Bully a Aston Martiny mají prostě mnohem lepší opotřebení pneumatik, mnohem lepší závodní tempo než my, a nakonec jsme se museli spokojit se čtvrtým místěm, což upřímně řečeno není o moc lepší výsledek, než jsme dnes mohli udělat.
Je to tak trochu setkání s realitou. Takhle na tom teď jsme. Prostě jsme příliš opotřebovávali pneumatiky. Jakmile jsem tlačil na obranu před Fernandem, uvařil jsem pneumatiky a pak je třeba začít se dívat také na Lewise. Podařilo se nám Lewise udržet, ale to nám dává velmi malou rezervu, se kterou si můžeme v závodě hrát.”
Leclerc odstoupil ze závodu ve 41. kole s podezřením na problém související s pohonnou jednotkou, a i když Sainz přiznává, že problémy se spolehlivostí – které sužovaly jejich sezobu v roce 2022 – jsou do budoucna problémem, mnohem větší starosti mu dělá tempo jejich soupeřů.
“Nemáme ideální spolehlivost, ale více než to mě trápí odstup od Red Bullu a závodní tempo Astonu, který je v tuto chvíli rychlejší,” řekl vítěz Velké ceny Británie 2022. “Nevěřím, že to tak bude při každém závodě. Ale ukazuje to, že na takovýchto tratích, kde potřebujete zadní kola kvůli trakci, nás to stojí hodně závodního času.”
Na závěr dodal: “Čeká nás ještě hodně práce. Musíme sklopit hlavu, udělat domácí úkoly a je to teprve první závod, takže máme stále prostor pro zlepšení.”