Malá chyba se Sennovým číslem

Malá chyba na plakátu propagujícím festival pro fanoušky v Brazílii vyprovokovala některé jednotlivce k silné kritice vedení F1. A to se neudrželo a začalo se spíše zoufale bránit.

Štítky: Ayrton Senna FOM Zveřejněno 20. 10 2019 — Tomáš Richtr

Na listopad byl v brazilském São Paulu uspořádán speciální Fan festival mimo jiné za účelem oslavy života Ayrtona Senny. Na přehlídce organizátoři slibují také Lotus97T, se kterým Senna vyhrál svou první velkou cenu v Portugalsku 1985 a pak ještě dalších pět závodů.

Lotus s motorem Renault 1.5 V6T organizátoři vyobrazili také na plakátu akce, dopustili se však drobné chyby. Lotus na plakátu je osazen startovním číslem 11. Avšak Ayrton Senna závodil jen a pouze se startovním číslem 12. Jedenáctka totiž patřila jeho týmovému kolegovi v Lotusu Eliu de Angelisovi.

The Best And The Rest – Artwork Ayrton Senna / McLaren MP4/4
od
Automobilist

Chyby se chytili někteří krvelační novináři. Autor knih o formuli 1 Maďar Simon István se opřel do vedení F1 a osočil jej z arogance. Fanouškovský web GP Fans zveřejnil podobně ostrý článek.

Mediální sekce vedení F1 neobvykle reagovala a osočila oba autory z omylu a zveřejnila fotografii Ayrtona Senny v Lotusu se startovním číslem jedenáct a informací, že se jedná o fotografii Velké ceny Brazílie 1985.

Bohužel, i to je nepřesná informace. Obrázek nejspíše pochází z předsezonních testů ročníku 1986. V závodním režimu Senna nikdy s jedenáctkou nejezdil. A i kdyby: Senna se startovním číslem 12 závodil v sezonách 1985 až 1988. Je tedy zřejmé, že jeho postava je v Lotusu asociována se startovním číslem 12. Dávat Sennovu Lotusu na plakáty oficiálních akcí je tedy spíše neuctivé. A je to vlastně neuctivé i k osobě Elia de Angelise, protože nakonec jedenáctka je jeho.

Přesto existuje Lotus se startovním číslem 11 a jménem Ayrton Senna na něm. Jedná se ale o model 95T ze sezony 1984, kdy pro Lotus jezdili Angelis a Nigel Mansell. Pro další sezonu měl Senna údajně dostat číslo 11, ale ta nakonec zůstala Angelisovi.

Diskuse k článku

Napsat komentář