Aston Martin potřebuje finanční pomoc
Aston Martin finišuje v jednání o potenciální akvizici, která má přinést finanční injekci trápící se firmě. Hodně blízko je současný majitel týmu F1 Racing Point Lawrance Stroll. Připravil by si tím půdu pro ustanovení týmu F1 pod značkou Aston Martin. Než by se tak ale potenciálně stalo, firma musí nejprve přežít.
Aston Martin finišuje v jednání o potenciální akvizici, která má přinést finanční injekci trápící se firmě. Hodně blízko je současný majitel týmu F1 Racing Point Lawrance Stroll. Připravil by si tím půdu pro ustanovení týmu F1 pod značkou Aston Martin. Než by se tak ale potenciálně stalo, firma musí nejprve přežít.
Na londýnské burze obchodovatelná společnost Aston Martin Lagonda Global Holdings potřebuje nutně finanční injekci, aby mohla dále fungovat. za posledních dvanáct měsíců ztratily akcie 60 % své hodnoty. Minulý týden v úterý firma vydala zprávu, podle které jí rapidně klesají zisky.
K prudkému nárůstu ceny akcií došlo minulý týden v pátek, když se v médiích objevily zprávy o pokročilých jednáních s automobilovou společností Zhejiang Geely Holding Group čínského miliardáře Lia Shufu, nebo že čínský výrobce baterií Contemporary Amperex Technology by mohl zakoupit podíl v Aston Martinu podíl.
Klíčovým produktem, který má zvrátit osud firmy, je vůz SUV Aston Martin DBX v hodnotě 4,2 milionu korun. Aston Martin už na něj má 1 800 objednávek, čímž splnil podmínku pro půjčku ve výši 100 milionů dolarů. Celkový objem půjček firmy se blíží k jedné miliardě liber.
Lawrence Stroll, majitel týmu F1 Racing Point a investor do značek Pierre Cardin, Ralph Lauren nebo Tommy Hilfiger, jedná o investici ve výši 200 milionů liber. Za to bude chtít Stroll místo ve správní radě. Samozřejmě není jisté, že k dohodě vůbec dojde.
V roce 2013 podepsal Aston Martin dohodu se společností Daimler o dodávce motorů Mercedes-AMG pro nové modely a pětiprocentním podílu ve firmě. Mercedesy pohání modely DB11 nebo Vantage. Motor AMG je také uvnitř nového SUV. Ve voze Aston Martin Valkyrie, vyvíjeném ve spolupráci s Red Bullem pod dozorem Adriana Neweyho je dvanáctiválec Cosworth. Také proto, že Mercedes chystá svůj vlastní plug-in hybridní auto, Mercedes-AMG One.
Je tedy zřejmé, že nějaké velké entrée Aston Martinu do F1 se očekávat v brzké době nedá. Diskutovaná finanční injekce ve výši 200 milionů liber totiž vystačí na něco více než půl roku provozu firmy, která ale musí nejdříve řešit vážnější problémy. Avšak s ohledem na stávající partnerství Racing Pointu s Mercedesem o dodávkách motorů po případně úspěšné dohodě mezi Aston Martinem a Lawrencem Strallem nelze pro začátek vyloučit alespoň marketingové změny názvu týmu.
Diskuse k článku