Majitel Škody chce koupit Red Bull
Co neví, to nepoví. Eddie Jordan, když už něco vypustí, je potřeba to brát vážně. Předpověděl odchod Lewise Hamiltona z McLarenu či Schumacherův comeback. Nyní tvrdí, že skupina Volkswagen je blízko dohodě, která v horizontu tří let znamená faktické převzetí týmu Red Bull. Počínaje sezonou 2018 by Volkswagen nasadil vlastní motor. Do té doby by Red Bull…
Co neví, to nepoví. Eddie Jordan, když už něco vypustí, je potřeba to brát vážně. Předpověděl odchod Lewise Hamiltona z McLarenu či Schumacherův comeback. Nyní tvrdí, že skupina Volkswagen je blízko dohodě, která v horizontu tří let znamená faktické převzetí týmu Red Bull. Počínaje sezonou 2018 by Volkswagen nasadil vlastní motor. Do té doby by Red Bull závodil s motory Ferrari.
Red Bull by zůstal jako titulární sponzor. Není ale zatím jasné, zda se podaří dohodu uzavřít, a už vůbec ne, jakou značku by skupina Volkswagen do formule 1 nasadila. Možnosti jsou následující: Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat a Škoda.
Bylo by bláhové si myslet, že zrovna značka Škoda by se dostala do F1, favoritem je spíše Audi. I tak se ale jedná o revoluční scénář. Současný tým F1 Red Bull se rozchází s Renaultem, což oficiálně potvrdil Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu. Smlouva s Ferrari ale ještě není uzavřena.
Za snahou VW dostat se do F1 stojí Martin Winterkorn, předseda představenstva, který se prý již s Ditrichem Mateschitzem a Helmutem Markem džentlmensky dohodl. To je to, co tvrdí Eddie Jordan, v pozici reportéra BBC. VW a Red Bull spolupracují již například v rallye.
Plán koupit Red Bull se přitom mohl naplnit již vloni, kdyby jej nevetoval tehdejší předseda představenstva Ferdinand Piech. Ten ale o svůj vliv nedávno přišel.
V době dominantního působení Mercedesu ve formuli 1 se jedná o zajímavé téma. Vstoupit do seriálu jako soupeř Mercedesu je velkým a nákladným rizikem, ale už to tak bývá, že právě ti stateční soupeři se nemohou na sólovou ‘one-man show’ dívat a nic z toho nemít.
Čas ukáže, jak se celá záležitost vyvine dál. Kdyby se přeci jen Mateschitz rozhodl z formule 1 stáhnout, zaměstnancům týmů Red Bull a Toro Rosso (dohromady 1 100 lidí) slibuje jinou práci.
Diskuse k článku