Majitel Škody chce koupit Red Bull

Co neví, to nepoví. Eddie Jordan, když už něco vypustí, je potřeba to brát vážně. Předpověděl odchod Lewise Hamiltona z McLarenu či Schumacherův comeback. Nyní tvrdí, že skupina Volkswagen je blízko dohodě, která v horizontu tří let znamená faktické převzetí týmu Red Bull. Počínaje sezonou 2018 by Volkswagen nasadil vlastní motor. Do té doby by Red Bull…

Štítky: Audi Red Bull Volkswagen Zveřejněno 18. 09 2015 — GPF1.cz

Co neví, to nepoví. Eddie Jordan, když už něco vypustí, je potřeba to brát vážně. Předpověděl odchod Lewise Hamiltona z McLarenu či Schumacherův comeback. Nyní tvrdí, že skupina Volkswagen je blízko dohodě, která v horizontu tří let znamená faktické převzetí týmu Red Bull. Počínaje sezonou 2018 by Volkswagen nasadil vlastní motor. Do té doby by Red Bull závodil s motory Ferrari.

Red Bull by zůstal jako titulární sponzor. Není ale zatím jasné, zda se podaří dohodu uzavřít, a už vůbec ne, jakou značku by skupina Volkswagen do formule 1 nasadila. Možnosti jsou následující: Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat a Škoda.

Bylo by bláhové si myslet, že zrovna značka Škoda by se dostala do F1, favoritem je spíše Audi. I tak se ale jedná o revoluční scénář. Současný tým F1 Red Bull se rozchází s Renaultem, což oficiálně potvrdil Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu. Smlouva s Ferrari ale ještě není uzavřena.

Za snahou VW dostat se do F1 stojí Martin Winterkorn, předseda představenstva, který se prý již s Ditrichem Mateschitzem a Helmutem Markem džentlmensky dohodl. To je to, co tvrdí Eddie Jordan, v pozici reportéra BBC. VW a Red Bull spolupracují již například v rallye.

Plán koupit Red Bull se přitom mohl naplnit již vloni, kdyby jej nevetoval tehdejší předseda představenstva Ferdinand Piech. Ten ale o svůj vliv nedávno přišel.

V době dominantního působení Mercedesu ve formuli 1 se jedná o zajímavé téma. Vstoupit do seriálu jako soupeř Mercedesu je velkým a nákladným rizikem, ale už to tak bývá, že právě ti stateční soupeři se nemohou na sólovou ‘one-man show’ dívat a nic z toho nemít.

Čas ukáže, jak se celá záležitost vyvine dál. Kdyby se přeci jen Mateschitz rozhodl z formule 1 stáhnout, zaměstnancům týmů Red Bull a Toro Rosso (dohromady 1 100 lidí) slibuje jinou práci.

Audi, Le Mans

 

Diskuse k článku

Napsat komentář