Lowe: Přechod na osmnáctipalcová kola není pravděpodobný

Techničtí ředitelé Paddy Lowe a James Allison nepovažují osmnáctipalcová kola za správný směr.

Štítky: James Allison Paddy Lowe Pneumatiky Zveřejněno 7. 06 2015 — Filip Fikejz

Techničtí ředitelé Paddy Lowe a James Allison nepovažují osmnáctipalcová kola za správný směr.

Čas od času se v kuloárech hovoří o možnosti přejít ve formuli 1 na osmnáctipalcová kola. Pneumatikářský výrobce Michelin dokonce svůj případný návrat do F1 podmínil právě osmnáctipalcovými koly. Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe považuje změnu za nepravděpodobnou a jeho názor sdílí i James Allison z Ferrari.

Formule 1 v současnosti používá třináctipalcová kola. Loni se osmnáctipalcová kola zkoušela v Silverstone na monopostu Lotus, letos je Pirelli testovalo v Monaku na voze pro sérii GP2. Za volantem seděl účastník 158 velkých cen F1 a nyní televizní komentátor Martin Brundle.

„Téma větších kol se objevuje v posledních pěti až osmi letech. Myslím, že všeobecný konsensus říká, že větší pneumatiky nejsou tím správným směrem. Zejména z pohledu přilnavosti to není pozitivní. Takové pneumatiky by měly menší přilnavost a hmotnost by značně vzrostla. Z hlediska výkonu to není rozumné. Myslím, že bychom měli zůstat na třináctipalcových kolech,“ upozorňuje Lowe.

„Jak řekl Paddy, průměr disku by měl zůstat, jaký je, ale o šířce pneumatiky by se mohlo diskutovat. Diskutujeme, jaká by měla být v souvislosti s dalšími aspekty současných pravidel,“ dodal technický ředitel Ferrari James Allison. „Pneumatiky jsou možná nejkomplikovanější částí auta a částí, o které máme nejméně dat, protože je podle regulí nemůžeme testovat ani na trati, ani mimo ni. Máme data od výrobce, ale to je vše. Takovou informaci chcete mít dobrou, už když navrhujete auto. Nejsou to jen dynamické části auta, ale také jedním z největších aerodynamických komponent, takže mít ve vašem aerodynamickém tunelu odpovídající tvar, velikost a měkkost je velká šance.“

Diskuse k článku

Napsat komentář