Velká loučení. S týmy, ale také s formulí 1

Poslední závod sezony 2020 už pomalu, ale jistě klepe na dveře. Grand Prix Abú Dhabi bude pro některé jezdce nejen závěrečným podnikem celé sezony, ale i jejich působení u konkrétní stáje nebo dokonce v šampionátu jako takovém. Koho od příštího roku uvidíme v nových barvách a koho neuvidíme už vůbec?

Štítky: 2021 Zveřejněno 10. 12 2020 — Lukáš Štěrovský

Loučení s F1

Romain Grosjean

Francouzský pilot už má derniéru za sebou. Po vážné nehodě v prvním bahrajnském závodě se sice pokusil do kokpitu vrátit, ale zdravotní stav mu to neumožní. Grosjean se tak s formulí 1 rozloučí po 179 závodech, které v letech 2009 až 2020 absolvoval. Na vítězství však nikdy nedosáhl, nejlépe skončil druhý.

Kevin Magnussen

I druhý pilot Haasu dá po víkendu formuli 1 sbohem. Na rozdíl od Grosjeana ale bude Magnussenova závodní kariéra dál pokračovat, Dán totiž našel místo v šampionátu amerických sportovních vozů, kde bude jezdit v týmu Chipa Ganassiho. Magnussen má za sebou 118 závodů, nejlepší umístění získal hned při svém debutu v GP Austrálie 2014 s McLarenem, kde dojel druhý. Proslul zejména svým ostrým jezdeckým stylem i slovníkem. Po GP Maďarska 2017 odbyl kritiku Nika Hülkenberga legendární hláškou: „Vy*uř mi ho, kámo.“

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Kevin Magnussen (@kevinmagnussen)

Daniil Kvjat

U Rusa ještě není konec zcela jistý, sám se však vyjádřil ve smyslu, že se sedačkou u AlphaTauri už nepočítá. Kvjatova cesta ve formuli 1 byla od jeho vstupu v roce 2013 vůbec jako na houpačce. V roce 2015 byl povýšen do Red Bullu, po pár závodech sezony 2016 putoval zpět do Toro Rosso. O místo pak pro sezonu 2017 přišel úplně, aby se o rok později do B-týmu vrátil. Do srdcí fanoušků se zapsal několika skvělými výsledky (stupně vítězů v Německu 2019), ale také agresivním jezdeckým stylem (vzpomeňte na dvojí kolizi s Vettelem v Rusku 2016), pro který se mu přezdívalo ruské torpédo.

Alex Albon

Dalším, kdo to má v F1 nahnuté, je britsko-thajský pilot Red Bullu Alex Albon. Ten vloni překvapivě v půlce sezony nahradil Pierra Gaslyho právě u týmu nápojového giganta, po pouhém půl roce v Toro Rosso (dnes AlphaTauri). Red Bull oslnil, a tak s ním prodloužil kontrakt. Jenže letos Albon i přes dvě umístění na stupních vítězů spíše paběrkuje a reálně mu hrozí rok volna.

Sergio Pérez

Mexičan bývá označován za jednoho z největších talentů v královně motorsportu, přesto se s ní možná bude muset minimálně na rok rozloučit. V Racing Pointu ho totiž střídá Sebastian Vettel, a tak vítěze jediné Grand Prix, pokud jej nevezme Red Bull, dost možná čeká roční přestávka. Bude to souboj mezi Albonem a Pérezem. Nabídky pro rok 2022 ale už prý Pérez má…

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Checo Pérez (@schecoperez)

Loučení s týmem

Daniel Ricciardo

Pouhý rok dal Renaultu Daniel Ricciardo, než před začátkem letošní sezony oznámil přestup k McLarenu. S francouzským týmem chtěl vybudovat Australan úspěšné spojení, ale po průměrné sezoně 2019 se rozhodl, že lepší cestou pro něj bude McLaren, který (staro)nově budou pohánět pohonné jednotky Mercedesu. Jako záplatou na neúspěšné působení pro Ricciarda mohou být alespoň dvě letošní pódia.

Carlos Sainz

Opačným směrem, tedy z McLarenu, poputuje Carlos Sainz. Španěl se totiž upsal Ferrari, kde pro příští rok určitě nebude mít na růžích ustláno, ale od roku 2022 by se pravidelně mohl prát o vítězství. Což upřímně s McLarenem, i přes nadprůměrné výsledky, zkrátka a dobře nešlo.

Sebastian Vettel

Už už to vypadalo, že po oznámení konci smlouvy u Ferrari je se Sebastianem Vettelem ve formuli 1 konec. Němec ale nakonec překvapil, když se uchytil u Racing Pointu, od příštího roku Aston Martinu. Byť s Ferrari za pět let nezískal vysněný titul ani jednou, minimálně v letech 2017 a 2018 byl ale čtyřnásobný šampion aspoň částečně v boji, a to se taky počítá…

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari)