Lotus: Motor rozhoduje o pořadí hlavně ve středu pole

Podle technického ředitele Lotusu Nicka Chestera zůstává ve formuli 1 i letos dominantní aerodynamika, ale ve středu pole mají velký význam motory.

Štítky: Lotus Nick Chester Pohonné jednotky Zveřejněno 15. 08 2014 — Jan Pastorek

Podle technického ředitele Lotusu Nicka Chestera zůstává ve formuli 1 i letos dominantní aerodynamika, ale ve středu pole mají velký význam motory.

Na výkonnost pohonných jednotek některé týmy svádějí veškeré své nezdary, ale třeba Lotus otevřeně přiznává, že nezáleží jen na ní.

„Myslím, že ne úplně, ale o dost víc než dřív,“ uvedl Chester v rozhovoru pro oficiální stránky soutěže. „Se starými osmiválci měli všichni motory, které si byly celkem podobné, rozdíly byly tak do 20 koní. Teď je to mnohem víc, je to vidět na výsledcích.“

Aerodynamika je pro vítězství stále klíčová, ale tam, kde se pohybuje Lotus, jsou pohony důležitější.

„Letos je to asi trochu víc o pohonných jednotkách než o aerodynamice, zatímco v minulosti to s velkou rezervou bylo o aerodynamice,“ pokračoval Chester. „Hodně se to změnilo.“

„Napříč startovním polem jsou ztráty dány asi víc aerodynamikou než pohonnou jednotkou, ale uprostřed pole dělá velký rozdíl pohonná jednotka.“

Diskuse k článku

Napsat komentář