André Lotterer odzávodil ve formuli 1 pouze 17 zatáček

André Lotterer je skvělý závodník, nicméně ve formuli 1 dostal pouze jednou možnost ukázat své kvality, a to ke všemu v podprůměrném voze.

Štítky: Andre Lotterer Zveřejněno 19. 11 2019 — Bára Goldmannová

André Lotterer se narodil 19. listopadu 1981 v německém Duisburgu. Svoji závodnickou kariéru započal v osmi letech na motokárách, když se v letech 1989-1994 účasnil motokárových seriálů v Belgii, Nizozemku a Německu, ve kterých se mu podařilo třikrát triumfovat. O rok později se pak stal vice mistrem juniorského motokárového šampionátu a v roce 1997 skončil druhý v německém mistrovství motokár.

V monopostech debutoval v roce 1998, a to v německé formuli BMW, kde byl korunován po fantastické sezoně, ve které získal 14 vítězství, mistrem, a v následujícím ročníku titul obhájil. Kromě toho téhož roku nastupoval rovněž v evropském poháru dvoulitrových formulí Renault, avšak tamní angažmá nebylo tak zářné jako ve formuli BMW.

Poté následoval přestup do německé odnože formule 3. V Šampionátu jezdců obsadil čtvrté místo se 151 body a třemi výhrami na kontě. Zároveň poprvé nahlédnul do kolotoče královny motorsportu, když se zúčastnil testů s týmem Jaguar Racing. V roce 2001 se stal jeho jezdcem v britské formuli 3 a o rok později získal pozici testovacího jezdce.

Úspěšná štace ve formuli Nipon

V japonském formulovém seriálu Nipon se Lotterer upsal týmu Nakajima Racing, ve kterém závodil po boku Takašiho Kongure. Jednalo se o poměrně solidní debut, neboť skončil se dvěma druhýma místy na pátém místě.

Ročník 2004 by se dal označit za úspěšný, Lotterer se totiž stal vicemistrem. Byť několikrát skončil v nejlepší trojce, tak vysněného titulu se dočkal až v sezoně 2011.

Pětiletka ve WEC

Naopak v šampionátu vytrvalostních závodů WEC zazářil hned na úvod. Své kvality ukázal v roce 2012 ve voze týmu Audi. Vyjma Sebringu, ve kterém projel cílem jako jedenáctý, stál Lotterer pokaždé na stupních vítězů. Díky těmto skvělým výkonům si dojel pro titul. V následujících třech sezónách pak obsadil v konečném pořadí stříbrnou příčku.

André Lotterer ve voze Audi R18 e-tron quattro Hybrid během 6h Sao Paola.

Jediný start ve formuli 1. 12 let po testech s Jaguarem

Talent ve formuli 1 nestačí. O tom by mohl vyprávět i Lotterer. Bohužel dostal pouze jedinou příležitost se předvést, a to v roce 2014 v Caterhamu. Do služby byl povolán pro Grand Prix Belgie jako náhrada za Kamuje Kobajašiho.

Neočekávaly se od něj žádné zázraky, neboť se jednalo o tým z chvostu pole. Nicméně se mu podařilo kvalifikovat se na 21. místě před týmovým kolegou Marcusem Ericssonem. Avšak závod neměl dlouhého trvání. Po úvodním kole na okruhu Spa-Francorchamps byl nucen odstoupit kvůli selhání techniky.

Zúčastnit se měl také podniku na italské Monze, jenže tým se nakonec rozhodl posadit v prvním volném tréninku vedle Španěla Roberta Merhiho.

Spekulovalo se rovněž o Lottererově startu do poslední velké ceny ročníku v Abú Dhábi. Nabídku investorů měl však Němec odmítnout, a to kvůli tragické formě týmu a tudíž i mizerným vyhlídkám na slušný výsledek.

André Lotterer během GP Belgie 2014 ve voze Caterham.

Nové útočiště ve formuli E

Pro sezonu 2017/18 zamířil do série elektrických monopostů. Debut s týmem Techeetah nevyšel příliš podle plánů, neboť z úvodního závodu v Hongkongu byl diskvalifikovaný. Zatímco jeho týmový kolega, další expilot formule 1, Jean-Éric Vergne ročník opanoval, tak Lottererovi patřila osmá pozice, kterou obsadil i v uplynulém ročníku.

ePrix Říma 2019.

Diskuse k článku

Napsat komentář