Loňská dominance Red Bullu zakryla neduhy RB19
Podle Hornera už RB19 trpěl nedostatky, jenže dominance je zastínila.
Šéf týmu Christian Horner prozradil, že pravidla ohledně přísavného efektu jim pomohla k zakrytí “mnoha problémů” s jejich vozy. Letos se ale Red Bullu už titul obhájit nepovedlo. Dokázal je překonat bodově jak vítězný McLaren, tak i Ferrari.
Na nedostatky začal poukazovat Max Verstappen počínaje Grand Prix Číny, když se mu nedařilo otevřít potenciál auta. Zatímco Nizozemec zvládl jakž takž z RB20 dostávat maximum, tak jeho týmový kolega Sergio Pérez se neskutečně trápil.
Horner byl dotázán, zda je rozdíl mezi těmito obtížemi a problémem najít nejlepší nastavení vyvážení RB19, který v sezoně 2023 nevyhrálo pouze jednou: “Myslím, že to bylo jen více vidět. Myslím, že se to projevilo už v loňském roce a myslím, že se to ještě více zvýraznilo. Problém je, že jsme loni vyhráli 22 z 23 závodů. To zakrývá spoustu problémů.”
K problémům s korelací dat Horner uvedl: „To je opět něco, co jsme se snažili pochopit, protože najednou… existuje mnoho teorií. Změnilo se něco? Jsme na hranici možností prostředků v souboru předpisů a auta se přiblížila? Takže rozdíly, o kterých mluvíte, jsou nepatrné, ale mají velký materiální dopad.”
Horner zůstává ale pozitivní, protože “je povzbuzující, že nástroje nyní začínají více korelovat s tím, co vidíme na simulátoru. Tak trochu mluvíme o všem.” Dále zdůrazňuje, že všechno musí do sebe zapadat. Jak data z větrného tunelu, tak ze simulátoru, jinak to je “jakoby jste měli troje hodinky a každé z nich by vám ukazovaly jiný čas.”
“Takže kterým věříte? Nakonec věříte stopkám na trati, protože ty nelžou. A samozřejmě největší senzor, který v něm máte, je řidič a tam hrál letos Max klíčovou roli.”
Brit vyzdvyhuje především Verstappenovi triumfy, které podle něj byly vydřené. Jako příklad dává Grand Prix Emilia Romagna: “Do Imoly jsme přinesli aktualizaci, která možná ne…zkomplikovala vlastnosti vozu. A skončili jsme s velmi malým oknem výkonu. Myslím, že tvar naší křivky výkonu se stal velmi strmým a tak se auto nevyhnutelně mnohem hůř řídilo.”