Logistické nároky první návštěvy F2, F3 v Austrálii: Začít se musí už teď

Doprovodné série formule 1 F2 a F3 letos poprvé pojedou v Austrálii. Obě závodní série už posílají své palivo, které během víkendu monoposty spotřebují, do Albert Parku. I když se může zdát, že jde o brzký krok, logistika F1 a jejích sérii je malý zázrak a palivo se s tříměsíčním předstihem do zámořských destinací posílá běžně.

Štítky: Formule 2 Formule 3 GP Austrálie Zveřejněno 3. 01 2023 — Vašek Štěpánek

Závodní série formule 2 a formule 3 letos čeká první závod v ulicích Melbourne. Ačkoli mají obě doprovodné série zkušenosti se zámořskými závody (texaský Austin v rámci Velké ceny USA), Austrálie představuje poněkud větší výzvu.

Jednak je australský kontinent od Evropy, kde se pravidelně odjede drtivá část sezon F2 a F3, vzdálenější, ale zásadnějším důvodem je skutečnost, že závodní víkend v Melbourne je v plánu na začátek dubna, krátce po úvodním podniku v Bahrajnu.

Z toho důvodu už obě závodní kategorie posílají do Austrálie své pohonné hmoty, které se mají během víkendu spotřebovat. Informaci už potvrdil i šéf obou sérií Bruno Michel, který dále uvedl, že transport paliv do Austrálie představuje velkou výzvu.

„Je to opravdu komplikované, ale zároveň si to velice užíváme. Je to nová výzva, které musí naše série čelit a velice se na náš první závod v Austrálii těšíme. Výhodou ale zároveň mírnou komplikací je, že se do Melbourne vydáme už zkraje sezony.

Pojedeme tam hned po víkendu v Bahrajnu a v té době už musíme mít v Austrálii vše dokonale připravené. To znamená, že některé věci už musíme mít na místě v předstihu. Mluvím hlavně o palivu, které právě posíláme do Austrálie.

Je potřeba ho [palivo] poslat alespoň tři měsíce dopředu. Využili jsme lodní dopravu, která je pro transport pohonných hmot nejlepší – letecky a v nákladních vozech bychom to nesvedli, proto už jsme nějaké kroky udělali,“ vysvětlil problematiky Michel.

Co se finanční stránky týče, CEO obou sérií je klidný. Michel uvedl, že týmy F2 a F3 výraznější finanční náklady nepocítí. Doprava má být zafinancována promotérem Velké ceny Austrálie, což je podle šéfa F2 a F3 srovnatelné štěstí jako výhra v jackpotu.