Letecká přeprava Mercedesu představuje více než čtvrtinu uhlíkové stopy
Společnost Mercedes oznámila, že v rámci svého závazku dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality skrze projekt Net Zero bude investovat do udržitelného leteckého paliva (SAF - Sustainable Aviation Fuel).
Používání udržitelných leteckých paliv – která využívají buď obnovitelné materiály, nebo materiály pocházející z odpadů – pomůže Mercedesu dosáhnout téměř 50% snížení dopadu letecké dopravy na týmový personál, přičemž lety v současné době představují více než čtvrtinu plánované uhlíkové stopy týmu.
Nákup udržitelných leteckých paliv nespadá do limitu rozpočtových stropů formule 1, protože pokrývá takzvané emise rozsahu ‘Scope 3’, což jsou mimo jiné emise vznikající při služebních cestách.
Mnohamilionová investice do udržitelného leteckého paliva bude součástí snahy Mercedesu dosáhnout do roku 2030 stavu ‘Net Zero’, což ověřuje iniciativa Science Based Targets Initiative.
Šéf týmu Toto Wolff k investici do udržitelných leteckých paliv, jejichž množství je v současné době omezené, ale které podle Mercedesu nabízejí “obrovskou” příležitost do budoucna, uvedl:
“V současné době jsou tato paliva k dispozici pouze v omezeném množství: “Udržitelné letecké palivo má potenciál změnit způsob, jakým cestujeme, a dopad, který máme na životní prostředí. Je to téma, o kterém hodně přemýšlím osobně i profesně. Hodně létám, hodně létá i tým. Pokud musíme létat, pak musíme najít lepší způsob, jak to dělat, a udržitelné letecké palivo je nejlepší řešení, které má nyní letecký průmysl k dispozici. Naším cílem je být na špici změn a využívat naši globální motoristickou platformu jako model pro udržitelnější a diverzifikovanější budoucnost.”
Oznámení společnosti Mercedes o její investici do udržitelných leteckých paliv přichází poté, co formule 1 potvrdila svůj vlastní závazek dosáhnout do roku 2030 čistých nulových emisí uhlíku (Net Zero Carbon 2030), k čemuž má přispět používání 100% udržitelných paliv, která mají být zavedena v roce 2026.