Lepší palivo zvýšilo výkon pohonné jednotky Renaultu o 12 koní, stále jich ale ztrácí asi 40

Renaultu se podařilo v Barceloně udělat další významný krok při vylepšování pohonné jednotky, ovšem Mercedes si udržel náskok.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 16. 05 2014 — Jan Pastorek

Renaultu se podařilo v Barceloně udělat další významný krok při vylepšování pohonné jednotky, ovšem Mercedes si udržel náskok.

Total dodal týmům Renaultu ve Španělsku lepší palivo, které podle Auto Motor und Sport zvýšilo výkon spalovacího motoru o 12 koní. Podle odhadů je tak současný rozdíl mezi francouzským agregátem a jednotkou od Mercedesu 40 koní.

Šéf motorů Renault Rob White však věří, že takový rozdíl nevydrží dlouho. „V koncepci našeho motoru není nic, co by nám bránilo dosáhnout vrcholu,“ řekl.

„Potřebujeme pracovat na softwaru motoru, na palivu, na řídících systémech, a to všechno dohromady nás posune blíž hranicím naší pohonné jednotky.“ Zejména ve spotřebě paliva vidí Renault důležité rezervy. Čím bude nižší, tím větší výkon může motor podávat.

Ovšem Renault při tom musí čelit jednomu nepříjemnému problému. „Některé naše týmy použily víc komponent pohonné jednotky, než bylo v plánu. To znamená, že jsou týmy v různých vývojových cyklech. Pro některé týmy to může být těsné, aby si vystačily s povoleným počtem pěti jednotek.“

Nejhůře jsou na tom se spotřebou komponent týmy Lotus a Caterham. Každý jezdec smí za celou sezónu použít jen pět kompletních pohonných jednotek, přitom jejich komponenty může libovolně střídat (spalovací motor – ICE, motorgenerátor KERS – MGU-K, motorgenerátor HERS – MGU-H, turbo – TC, řídící elektronika – CE a úložiště energií – ES).

Jak na tom byli jednotliví jezdci před začátkem závodního víkendu ve Španělsku, uvádí technická zpráva FIA. Ta čísla ale teď už samozřejmě neplatí, protože během víkendu došlo k nasazování nových dílů. Navíc tabulka neříká, kolik z již použitých komponent můžou týmy ještě nasadit a kolik už jich je za svou životností.

Diskuse k článku

Napsat komentář