Kvůli větru a novému asfaltu vypadáme jako idioti, rozčilují se piloti

V pátečních trénincích jsme viděli nezvykle mnoho výletů mimo trať. Mohl za to především kluzký povrch trati a povětrnostní podmínky.

Štítky: GP Velké Británie Zveřejněno 13. 07 2019 — Bára Goldmannová

Páteční tréninkové jízdy na okruhu v Silverstone byly tentokrát pro fanoušky mnohem zábavnější, neboť se spousta jezdců prala se svými vozy a často končila mimo trať. Pro jezdce samotné to však už tak zábavné nebylo.

“Vítr a také nový asfalt se postarali o to, že se zadní část vozu velmi lehce utrhla,” přibližuje důvody častých výletů mimo trať technický šéf Mercedesu James Allison.

Byť by měla mít auta díky novému povrchu lepší grip, tak tomu bylo zpočátku spíše naopak a z trati se stala skluzavka. “Na začátku to ještě bylo poměrně kluzké,” popisuje Daniel Ricciardo, který však dodává, že postupem času se podmínky na trati zlepšovaly.

Pilot Toro Rosso Daniil Kvjat připomíná, že nové pokrytí okruhu je odlišné od ostatních tratí. Nicméně se shoduje s australským závodníkem: “Kdyby na něm závodili i další závodní série, potom by to bylo podobné.” Zároveň ale připouští, že podmínky příliš porovnávat nemůže, neboť vloni v Silverstone nestartoval.

I přes drobné komplikace jsou závodníci s novým asfaltem spokojeni. “Máme celkově více gripu, a to je vždycky dobré,” uvedl Max Vestappen. Také podle Lewise Hamiltona to byl správný krok: “Nový asfalt je na rovinkách lepší, zejména mezi zatáčkami 4 a 6 – tam to bylo předtím celkem špatné. Na výjezdu ze sedmé zatáčky, směrem k zatáčce Copse je to stále poměrně hrbolaté, ale potom skrz zatáčky Maggots a Becketts a okolo hangáru je to pěkně rovné.”

S britským závodníkem však nesouhlasí Chalres Leclerc, pro kterého je nový povrch až příliš hladký. “Ale my jezdci nejsme nikdy spokojení. Mě se zkrátka líbí, když je tam více hrbolů.” Stejný názor má rovněž Nico Hülkenberg: “Když je trať až moc perfektní, pak ztratí svůj charakter.”

Jezdcům MotoGP se hrbolatá 6. zatáčka líbit nebude

Ricciardo však zdůrazňuje, že povrch na některých částech hrbolatý je možná až příliš, a to zejména v zatáčce Brooklads: “Nemyslím si, že se klukům z MotoGP bude šestá zatáčka líbit.”

Šéf dodavatele pneumatik Pirelli Mario Isola prozradil, že kromě nového asfaltu došlo i k drobným úpravám zatáček, proto “jezdci potřebují trochu času, aby našli správnou stopu, která je oproti loňsku jiná. Některé zatáčky mají negativní sklon a proto vás vynášejí ze zatáčky.”

Isola je přesvědčený, že právě tyto změny by se měly postarat o lepší show.

“Vypadali jsme jako idioti!”

V pátek komplikoval život jezdcům také vítr, který byl nevypočitatelný, a kvůli tomu se od zatáčky k zatáčce měnilo vyvážení vozu. “Bylo to šílené,” potvrzuje pilot Williamsu George Russell: “Problémem není vítr jako takový, nýbrž poryv větru, a to že to není kolo od kola konstantní. Nikdy nevíte, co se stane.”

Také Brit si vyzkoušel během prvního tréninku rally, když neudržel kontrolu nad svým vozem a vyjel na trávu. “Auta jsou tolik náchylná na vítr, je to zkrátka frustrující,” rozčiluje se a dodává: “Vypadáme jako idioti!”

Diskuse k článku

Napsat komentář