Kvůli novým autům týmy brblaly, teď už jsou zticha
Ross Brawn připustil, že při sestavování pravidel pro rok 2022 týmy „sténaly a vztekaly se“.
Od té doby si ale uvědomili, že stále mají příležitosti prozkoumat své možnosti, což prozatím utlumilo jejich kritiku.
Specifikace nového vozu byly zavedeny se specifickým záměrem zlepšit závodění a umožnit vozům, aby se snáze následovaly, dramatickou změnou způsobu, jakým vozy generují přítlak.
Pravidla byla sestavena i s cílem celé pole vyrovnat. Brawn po celou dobu tvrdil, že formule 1 bude stále spíše meritokracií než sérií specifikací, ale řekl, že týmy byly zpočátku skeptické ohledně rozsahu inovací v rámci nových parametrů.
„Když týmy poprvé viděly předpisy, ozvalo se sténání a vztekání nad tím, že jsme jim vzali tolik prostoru. Ale když je prozkoumávali, zjistili, že je v nich stále spousta potenciálu,” řekl Brawn.
Generální ředitel formule 1 již dříve řekl, že je rád, že předchozí vozy zůstaly pozadu, jednoduše řekl, že to nejsou „příliš dobré závodní vozy“ navzdory jejich technologickým schopnostem.
„Dlouho existovalo podezření, že auta nebyla příliš přátelská, když spolu závodily. Výkon následujícího vozu byl velmi nepříznivě ovlivněn tím, že byl v závěsu za vozem vpředu.
Čím více se blížil, tím více začal ztrácet výkon a to neprospívá dobrému závodění.”
Brawn vysvětlil, že finanční prostředky zpřístupnili majitelé tohoto sportu, společnost Liberty Media, když v roce 2017 převzali návrh vozů a „honbu za závoděním“.
Vzhledem k tomu, že týmy měly větší slovo v předchozích změnách předpisů, bývalý technický ředitel a šéf týmu Ferrari a Mercedes dodal, že zatímco se soustředili na technologické aspekty vozu, kvalita závodů byla něčím dodatečným.
„Této oblasti nebyly přiděleny žádné zdroje. Pravidla vytvořily týmy, které měly veškeré znalosti, odbornost a financování.”
Mercedes bude prodávat jako první autonomní vozidlo úrovně 3