Kvůli Alonsovi se inženýři Ferrari „cítili jako idioti“

Fernando Alonso způsobil, že se lidé v boxech Ferrari „cítil jako idioti“. To všechno je ale dáno španělovou schopností, kde se pilot dokáže orientovat v průběhu závodu i bez informací od týmu.

Štítky: Fernando Alonso Ferrari Zveřejněno 11. 03 2022 — Jiří Košta

Alonso se k Ferrari připojil v roce 2010, Španěl usiloval o třetí titul v šampionátu jezdců a první od Ferrari od roku 2007. Pravděpodobně největší strategickou chybou Ferrari, když došlo na Alonsa, bylo finále sezonu v Abú Dhabí.

Jezdec šel do závodu s náskokem osmi bodů před Markem Webberem, zatímco Sebastian Vettel ztrácel ještě více. Nakonec se radoval druhý jmenovaný.

Ferrari zavolalo oba jezdce do boxů, aby Webbera pokrylo. Felipe Massa, tehdejší Alonsův kolega, zajel do boxů jako první, aby zdržel soupeře z Red Bullu. To se nepodařilo, a proto Ferrari povolalo k mechanikům i Španěla.

Stejně jako Webber ztratil několik míst, která se mu nepodařilo získat, oba jezdci uvízli v provozu, zatímco Vettel získal svůj první titul mistra světa.

Nicméně bývalý sportovní ředitel Ferrari Rivola říká, že během jejich společného času mohlo dojít k ještě většímu zklamání, kdyby ti, kdo byli v boxech, neposlouchali jezdce.

„Nikdo nečte závod jako on. Mnohokrát způsobil, že se ti z nás, co byli v boxech, se cítili jako idioti, protože viděl dál. Byli jsme před počítači, on dělal jinou práci, ale rozuměl věcem dřív než ostatní. Jsou piloti, kteří vás hodně naučí.“

Ale není to jen jeho schopnost číst závod, ve kterém si Alonso vysloužil chválu, jeho závodní umění prý patří mezi nejlepší na startovním roštu.

Návrat do formule 1 v minulé sezoně Alonsa zapůsobil na Daniela Ricciarda na začátku kvalifikace ve sprintu Velké ceny Británie.

Alonso zajel impozantní první kolo, na začátku sprintu předjel šest vozů a v raných fázích se posunul z P11 na P5.

„Vlastně mu gratuluji k tomu, že udělal sprint docela vzrušující,“ řekl tehdy Ricciardo.

Nissan bude s Infiniti vyrábět dva nové elektromobily