Kvjatovy výkony jsou důsledkem nespolehlivé techniky, říká Tost

Šéf Toro Rosso hájí bývalého svěřence a slabší výsledky omlouvá nedostatkem času ve voze. Rok navíc v Toro Rosso by však Kvjatovi neuškodil.

3 Štítky: Daniil Kvjat Franz Tost Red Bull Zveřejněno 31. 05 2015 — Tomáš Bohuslav

Šéf Toro Rosso brání svého bývalého svěřence a jeho slabší výsledky omlouvá nedostatkem času ve voze. Rok navíc v Toro Rosso by však Kvjatovi prý rozhodně neuškodil.

Daniil Kvjat přestoupil do hlavní stáje Dietricha Mateschitze po pouhé jedné sezoně strávené v sesterském týmu Toro Rosso. Něco podobného se v historii jezdeckého programu Red Bullu stalo pouze jedinkrát, a sice v případě Sebastiana Vettela.

Ruský mladík nicméně na rozdíl od svého předchůdce nedosahuje po přestupu do Milton Keynes tak dobrých výkonů a často se stává terčem kritiky. Podle jeho bývalého šéfa z Toro Rosso Franze Tosta je však třeba hledat příčinu chabých výsledků v něčem jiném než ve schopnostech samotného pilota.

„Daniil je vysoce kvalifikovaný jezdec a samozřejmě si myslím, že jeden nebo další rok v Toro Rosso by mu pomohl být na Red Bull maximálně připraven,“ cituje Tosta Motosport.com. „Jelikož ale Red Bull letos nebojuje o šampionát, je to o něčem jiném.“

„Nicméně, odvádí rozumnou práci. Není to problém jeho jezdeckého stylu, jeho hlavní problémem je to, že měl příliš mnoho technických selhání, kvůli kterým nebyl schopen otestovat vůz, protože ten byl hodně nespolehlivý.“

„Kvůli tomu si ho nemohl řádně nastavit. Nemohl si vybudovat důvěru (ve vůz), a to pak není jednoduché. Jsem přesvědčen, že pokud odjede dostatek kol, pokud bude mít ve vůz důvěru, bude ho mít nastavený a tak, pak předvede velmi dobrý výkon,“ podotýká.

A co se týče přímého srovnání Kvjata s Ricciardem, žádné velké odlišnosti mezi jezdci seniorské stáje Tost nespatřuje: „Zvnějšku vypadají velmi rozdílně, ale když sedí u stolu s inženýry, tak si jsou z hlediska chování celkem podobní.“

„Oba jsou velmi soustřední. Oba to jsou tvrdí pracanti, a pokud dostanou k dispozici dobré auto, konkurenceschopné auto s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou, oba mohou vyhrávat závody.“

Diskuse k článku

Napsat komentář