Kvalifikační mód – jediný rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari s Mercedesem

Red Bull se prokousal těžkým začátkem sezóny a nyní se zdá, že v závodním tempu může konkurovat Ferrari a Mercedesu. Jenomže největší výzvou jsou závěrečné části kvalifikací, kde na konkurenci ztrácí a nedokáže si tak vybudovat solidní pozici pro závod.

Štítky: Christian Horner Red Bull Zveřejněno 3. 08 2017 — Josef Nekvinda

Red Bull z prvních čtyř závodů sezóny vytěžil pouze jedno pódiové umístění. Poté přišla série, kdy na „bedně“ stanul pětkrát v řadě, přičemž zahrnovala i vítězství v Grand Prix Ázerbájdžánu v podání Daniela Ricciarda. Komplikovaný začátek značil problémy s korelací dat, která rakouská stáj nasbírala během zimní přestávky ve větrném tunelu. Vývoj šasi společně se zvýšenou spolehlivostí pohonných jednotek Renault tento trend pomalu překlápí.

Závodní tempo v porovnání s ostatními vozy, rozuměno těmi od Mercedesu a Ferrari, se zdá být přinejmenším vyrovnané. Naneštěstí pro Red Bull schází takzvaný „kvalifikační mód,“ jímž právě ony rudé a stříbrné vozy disponují v závěrečné části boje o umístění na startu závodu. Kvůli této absenci se stáj nápojového giganta povětšinou musí spokojit se startovními pozicemi mimo první dvě řady. Mít takový mód pohonné jednotky, byl by prý Red Bull daleko větším konkurentem, posteskl si nedávno šéf týmu Christian Horner.

„V závodních podmínkách je auto čím dál tím silnější, a znovu opakuji, bylo velmi konkurenceschopné v maďarské Velké ceně,“ sdělil k otázce na to, jakou roli budou hrát pohonné jednotky Renaultu do zbytku sezóny. „Viděli jste, že Max byl v kvalifikaci nejrychlejším v její první a druhé části. Jenomže dostanete se do závěrečného segmentu, a k tomu, abyste mohli závodit se svými největšími vyzyvateli, potřebujete něco navíc.“

Horner byl také nucen odpovědět na to, zda bylo od jeho týmu realistické očekávat velké změny v oblasti pohonné jednotky vzhledem k tomu, jak Renault už od počátku směřoval své cíle pro rok 2018. „Myslím, že s naším dodavatelem musíme hovořit o tom, jaké jsou jejich idey při zavádění motoru.“

A co se zbytku sezóny týče, i tam je Horner spíše skeptickým. „V sobotu se budeme trápit. Dokážu si nás představit na pátém a šestém místě, přičemž v neděli budeme rychlejší. Věc, kterou mohu o Spa prohlásit, je, že se zde dá předjíždět,“ uzavírá šéf Red Bull rozhovor předpověďmi pro poslední víkend v srpnu, kdy se pojede v belgickém Spa.

Diskuse k článku

Napsat komentář