Kteří piloti budou pod největším tlakem od svých týmových kolegů?
Týmové souboje v roce 2025 slibují vzrušující podívanou.
Nová sezóna je již za dveřmi. Za sedm víkendů se rozburácí motory v Albert Parku a s tím také odstartuje několik zajímavých týmových soubojů. Pouze dva týmy disponují stejnou jezdeckou sestavou, jako v roce 2024. Kteří piloti budou ze strany svého týmového kolegy pod největším tlakem?
Carlos Sainz – Williams
Možná poněkud překvapivé jméno, ale vcelku pochopitelné. Carlos Sainz přichází z Ferrari, tedy ze špičky pole, do týmu, se kterým bude v nejlepším sbírat hrstky bodů. Španělský závodník patří k nejlépe hodnoceným pilotům na startovním roštu a ve Williamsu tuto pozici musí jakožto lídr týmu potvrdit. Pokud by ho Alex Albon porážel, byla by to pro Sainzův status těžká rána, kvůli které by mohl přijít o šanci vrátit se do top týmu.
Alex Albon – Williams
U Williamsu zůstaneme. Obhajoba statusu totiž čeká i Alexe Albona. Ten za svoji kariéru u Williamsu každého týmového kolegu naprosto vymazal. Nyní ale přichází jiný kalibr, vítěz čtyř velkých cen a pilot, který dokázal zdatně sekundovat Charlesovi Leclercovi. Věci se mohou velmi rychle vrátit do doby, kdy se v Red Bullu Albon trápil po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri – McLaren
Oscar Piastri vstupuje do své třetí sezóny ve formuli 1. V obou dosavadních skončil v konečném hodnocení níže, než jeho týmový kolega. Na druhou stranu působil v leckterých momentech Piastri klidněji a vyzráleji, než Norris a v jeho prospěch hrály roli také menší zkušenosti. V roce 2025 ale už musí přijít i výsledky. Nesmí se stát, že v rámci celé sezóny porazí Piastri Norrise v kvalifikacích pouze čtyřikrát. Pokud chce Oscar Piastri převzít v McLarenu otěže a bojovat o mistrovský titul, musí poskočit na vyšší level.
Lando Norris – McLaren
Čas letí. Lando Norris letos absolvuje již sedmou sezónu v královně motorsportu. V roce 2024 to bylo poprvé, kdy Norris začal pravidelně bojovat o výhry a pole position, až z toho nakonec byl i boj o titul, který nevyšel podle Norrisových představ. V novém roce mu bude jeho týmový kolega dýchat na záda více než kdy předtím. Očekává se, že McLaren bude mít jedno z nejlepších aut na startovním roštu. Rýsuje se tak týmová rivalita, ze které chce Norris vyjít jako vítěz.
Liam Lawson – Red Bull
Úkolem Liama Lawsona není porazit Maxe Verstappena, ale být mu blízko. Blíže, než Sergio Pérez v posledních dvou letech. Ideálně kolem tří desetin na jedno kolo v kvalifikaci, řekl poradce Red Bullu Helmut Marko. Lawson při dosavadním působení ve formuli 1 ukázal, že má tvrdé lokty a odolnou psychiku. To jsou vlastnosti, které mu mohou pomoci ustát týmový souboj s Verstappenem lépe, než se povedlo jeho předchůdcům.
Charles Leclerc – Ferrari
Korunní princ Ferrari se v italském týmu již s jednou legendou vypořádal. V letech 2019 a 2020 porazil Sebastiana Vettela a v podstatě se zasloužil o jeho následný odchod do Astonu Martin. Po čtyřech letech má Leclerc za týmového kolegu opět vícenásobného šampiona – Lewise Hamiltona. Pro Leclerca jde o zlomový okamžik. Ve Ferrari je již sedm let a má to být on, kdo dovede tým z Maranella zpátky k titulu. Konzistence je to, co Leclercovi dlouho chybělo. Zdá se, že minulý rok se tuto slabinu povedlo monackému závodníkovi vyřešit. Bude to na nejúspěšnějšího pilota v historii F1 stačit?
Lewis Hamilton – Ferrari
Všechno nebo nic. Lewis Hamilton se minulý rok rozhodl pro odvážný krok – spojit závěr své legendární kariéry se značkou Ferrari. Nejde ale jen o marketing. Hamilton se chce stát nesmrtelným. Získat osmý titul v legendární stáji, která čeká na titul od roku 2007 je to, po čem Hamilton touží. Sedminásobnému mistrovi světa je ale již 40 let a proti Leclercovi v životní formě může přijít kruté vystřízlivění.
Jack Doohan – Alpine
Pokud jste již před začátkem sezóny zralí na “odstřel”, není to dobrá zpráva. Od chvíle, kdy Alpine podepsalo Franca Colapinta jako záložního jezdce, se spekuluje o předčasném konci Jacka Doohana. Ten má jedinou možnost, jak na tyto spekulace odpovědět a to výkony na trati. Pokud bude vyrovnaným soupeřem týmovému kolegovi Pierrovi Gaslymu nebo dokonce lepším, Alpine nebude mít důvod se Doohana zbavovat.
George Russell – Mercedes
Konečně. George Russell se po třech letech v Mercedesu staví do role lídra týmu. Jeho týmovým kolegou bude talentovaný mladík Kimi Antonelli, který by se podle všech předpokladů měl v roce 2025 soustředit zejména učit právě od Russella. Pro britského závodníka je tu však nepříjemné riziko toho, že mu Antonelli bude ihned zatápět. To by samozřejmě nebyla dobrá vizitka pro pilota, kterému letos v Mercedesu končí smlouva. Z pozice lídra tak může Russella čekat holý boj o to, jakým se bude ubírat jeho budoucnost ve formuli 1.