Kteří odpadlíci mají největší šanci na návrat do F1?

Formuli 1 po roce 2024 opustilo hned několik pilotů. Pro všechny z nich šlo o nedobrovolný konec.

Štítky: Daniel Ricciardo Kevin Magnussen Sergio Pérez Valtteri Bottas Zveřejněno 7. 01 2025 — Dominik Kovář

Na startovním roštu v sezóně 2025 uvidíme hned šest nováčků. To je nejvíce od roku 2010. V tomto roce se ale F1 rozšířila na 12 týmů (z 10), což přísunu nováčků značně pomohlo. Těmto nováčku museli uvolnit místo známá jména, která letos na startovním roštu neuvidíme. Mají někteří z nich šanci na návrat v roce 2026?

Daniel Ricciardo

Jeden z nejoblíbenější pilotů odjel svůj poslední závod při GP Singapuru a poté byl v RB nahrazen Liamem Lawsonem. Zdá se, že Ricciardo je tentokrát se svým koncem smířený a dále o místo ve formuli 1 bojovat nebude. Šance by mohla přijít s Cadillacem, ale aktuálně to vypadá, že Australan se chce věnovat jiným zálibám.
Šance na návrat: 10 %

Valtteri Bottas

Bottas měl od Sauberu, potažmo Audi, slíbenou roli lídra týmu ve chvíli, kdy německá automobilka vkročí do F1. Věci se ale změnily a Bottas končí v Hinwillu rok předtím, než tým převezme naplno Audi. Výkony Bottase i Sauberu byly během tříleté spolupráce sestupné, což má za následek to, že finský pilot je pro rok 2025 bez závodní sedačky.

Končit ale Bottas nechce. Stal se rezervním jezdcem Mercedesu a v roce 2026 je připraven se vrátit. Může to být nejen Cadillac, ale také třeba Mercedes, pokud by nováček Antonelli nenaplnil očekávání.
Šance na návrat: 50 %

Zhou Guanyu

V Sauberu mimo Bottase skončil také Zhou Guanyu. Během tří let bohužel první čínský pilot ve formuli 1 nepředváděl zapamatovatelné výkony a byť je Zhou odhodlaný se na startovní rošt vrátit, obávám se, že se šance na jeho návrat blíží nule.
Šance na návrat: 5 % 

Kevin Magnussen

Dánský pilot končí již potřetí. Poprvé to bylo v roce 2015, kdy nesehnal sedačku po nováčkovské sezóně v McLarenu. Podruhé byl bez místa v roce 2021, když skončil v Haasu. Do Haasu se ale následující rok vrátil a vydržel zde další tři sezóny. Vrátí se Magnussen i do třetice? Sám to nevylučuje, ale reálně by příležitost na návrat byla pouze u Haasu, ve kterém chce v dosud nespecifikované funkci pokračovat.
Šance na návrat: 10 %

Sergio Pérez

Dlouho očekávané se stalo skutečností. Red Bullu došla se Sergio Pérezem trpělivost a Mexičan po konci uplynulé sezóny přišel o závodní sedačku. Pérez se zatím k budoucnosti více nevyjádřil. Je dost možné, že Pérez se již do formule 1 nevrátí, ale se silnými sponzory a menší dávkou motivace by se v roce 2026 mohl na startovní rošt vrátit.

Mexický závodník bude jako spousta jiných bývalých pilotů F1 určitě spojován s Cadillem, ale šance bude mít i jinde. Bude záležet i na něm, jestli o comeback bude stát.
Šance na návrat: 25 %

Logan Sargeant

Americký závodník je sympatický chlapík, který ale svého předchůdce Nicolase Latifiho příliš nepředčil – spíše naopak. Během 36 závodů ve formuli 1 si Logan Sargeant připsal jeden jediný bod. Jeho výkony zůstaly daleko za očekáváním a když se k tomu přidaly i nehody, James Vowles nemohl jinak, než že Američana nahradil. Šance na návrat Sargeanta jsou mizivé.
Šance na návrat: 1 %

Franco Colapinto

Do tohoto výběru patří Franco Colapinto jen částečně. Argentinský závodník totiž o své místo nepřišel – v průběhu loňské sezóny nastoupil ve Williamsu jako náhradník za Logana Sargeanta. Během devíti závodu získal pět bodů a i přes několik nehod v závěru roku zanechal pozitivní dojem. Místo pro rok 2025 na něj nezbylo, ale je velká šance, že se ve formuli 1 objeví napřesrok. Velký zájem o něj má Flavio Briatore z Alpine.
Šance na návrat: 70 %