Krátká kariéra talentovaného pilota – Pascal Wehrlein
Pascalovi Wehrleinovi bylo pouhých 23 let, když jeho kariéra v F1 skončila.
Široce považován za jednu z největších hvězd světového motorsportu, když si jako čerstvý 21letý mladík zajistil své místo v top tabulce motorsportu, věci nefungovaly tak, jak by si Wehrlein přál.
Hned po prvním roce, co jezdil pro Manor, jeho tým vyhlásil bankrot. Navzdory tomu, že byl po většinu roku jedním z jezdců vzadu, Wehrleinův potenciál mu vynesl místo u Sauberu. V té sezoně získal každý jeden z bodů týmu, ale nakonec smlouvu prodlouženou neměl, jelikož se na jeho místo dostal Charles Leclerc.
„Nikdy nemyslím na věci, které nemohu ovlivnit. V prvním roce, když jsem ztratil místo, to nebylo pod mojí kontrolou. Tým zkrachoval.
Ve druhém roce u Sauberu jsem získal všechny body, ale v následujícím roce jsem stále nezískal místo,” říká Wehrlein, který je nyní tovární jezdec Porsche.
„Takový život někdy je. Přijal jsem to. Nebyl jsem nakonec příliš zklamaný. Myslím, že výkon tam byl, ale nikdy jsem neměl super konkurenceschopné auto a nikdy jsem nebyl schopen trvale získávat body.
Dostali jsme se na P7 v Barceloně, další P10 v Baku, takže jsem si to tam užil, pořád to byla zábava, ale byla to vlastní kapitola.”
V roce 2015 získal titul s Mercedesem v DTM, který ho dostal do formule 1. Po dvou letech v “královně motorsportu” se tam vrátil.
„Byla kapitola DTM, kapitola F1 a teď jsem ve své kapitole Formule E. Konečně mohu mít auto, se kterým budu moci znovu vyhrávat závody, to je pocit, který mi rozhodně chyběl. Dlouho jsem nebyl v pozici, abych mohl bojovat o mistrovský titul, takže si toho okamžiku vážím a jsem rád, že aktuálně vedu šampionát s Porsche.”