Konstruktér Adrian Newey se více zapojí do řešení krize Red Bullu
Adrian Newey se s ohledem na ne zrovna špičkovou formu letošního red bullu opět o něco více zapojuje do procesu, který by měl zajistit týmu rychlejší monopost.
Byl to právě Red Bull, kdo byl před sezonou považován za největšího konkurenta Mercedesu. Jenže rakouský tým zatím výkonnostně špici startovního pole nestíhá a za Ferrari a Mercedesem je „jen“ nejlepším ze zbytku světa. Stáj se údajně potýká se špatnou korelací mezi daty z větrného tunelu a trati, kvůli čemuž vozu chybí přítlak.
Nové díly ve Španělsku sice pomohly (minimálně v kvalifikaci) snížit ztrátu na čelo, ale ne tak, aby Red Bull mohl bojovat o vítězství. Přitom technický guru Adrian Newey se většinou, když došlo na změnu pravidel, vytasil s něčím převratným. Letos však zůstalo toto očekávání nenaplněno.
Red Bull doufá, že Renault stihne dodat vylepšenou pohonnou jednotku ještě před Velkou cenou Rakouska. pic.twitter.com/hxV8rOmsss
— GPF1 (@GPF1cz) May 18, 2017
Newey se během posledních let postupně z formule 1 stahoval, během sezony 2016 ale došlo k opaku. Podle šéfa týmu Red Bull, Christiana Hornera, Neweyho vliv stále narůstá, a tak by na sebe dobré výsledky neměly nechat dlouho čekat.
„Poslouchá velmi pozorně to, co jezdci říkají. Je to tak trochu jako u doktora,“ popisuje Christian Horner. „Velmi mu záleží na tom, aby pochopil zpětnou vazbu jezdců a jejich komentáře. Jsem si jistý, že bude celý balíček dál vyvíjet. Přes zimu se na vývoji vozu podílel tak na padesát procent, ale od testů v Barceloně byl zapojen výrazně. Podle mého to tak bude nadále pokračovat.“
Newey se mimo jiné věnoval například na práci hypercaru od Aston Martinu. S ohledem na to Horner přiznává, že geniální konstruktér se sice formuli 1 věnuje nyní intenzivně, ovšem nikoliv na plný úvazek, jako tomu bylo v minulosti. „Je zřejmé, že existují i další věci, na které se bude později v letošním roce soustředit. Ale teď je většina jeho úsilí zaměřena na formuli 1.“
A jak moc byl tedy Newey zapojen do práce na letošním voze? „Byl na týdenních schůzkách, pracoval na vývoji a návrhu monopostu. Naše pracovní skupina je uzpůsobena tomu, aby vyhovovala jedinečnému způsobu práce, který Adrian aplikuje,“ dodává Christian Horner.
Red Bull si myslí, že ztráta 75 vteřin na vítěze v GP Španělska není adekvátním vzorkem jeho výkonnosti. pic.twitter.com/E33zVmpiYp
— GPF1 (@GPF1cz) May 16, 2017
Diskuse k článku