Konec outsourcingu, Renault buduje nový motor i vztah společně se sesterskou Infiniti

V domnění, že narazili na vývojový strop potenciálu současné pohonné jednotky, rozhodli se v továrně Renaultu vytvořit zcela novou. A to spolu s automobilkou Infiniti, která je pod záštitou kooperace Renault-Nissan. Společnými silami vyvinou nový systém ERS. Postupné zlepšování pohonné jednotky Renaultu vyneslo v uplynulé sezoně Red Bull zpět před Ferrari. Byť pod štítkem TAG-Heurer. Stalo se tak po roce,…

2 Štítky: Cyril Abiteboul Infiniti Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 15. 01 2017 — Josef Nekvinda

V domnění, že narazili na vývojový strop potenciálu současné pohonné jednotky, rozhodli se v továrně Renaultu vytvořit zcela novou. A to spolu s automobilkou Infiniti, která je pod záštitou kooperace Renault-Nissan. Společnými silami vyvinou nový systém ERS.

Postupné zlepšování pohonné jednotky Renaultu vyneslo v uplynulé sezoně Red Bull zpět před Ferrari. Byť pod štítkem TAG-Heurer. Stalo se tak po roce, který byl z pohledu francouzské automobilky pohromou. Jenže v centru ve Viry-Châtillon, kde se pohonné ústrojí továrního týmu Renault a jeho odběratelů vyvíjí, dospěli k závěru, že je to konečná. Konečná z toho pohledu, že se tato jednotka vyvinula do stádia, kdy už nenabízí potenciál k dalšímu výraznému zlepšení. Renault se proto rozhodl pro sezonu 2017 přijít se zcela novým konceptem. Spolu s tím chce uvést do pohybu i druhou generaci systému pro rekuperaci tzv. odpadních energií vznikajících brzdným účinkem a fungováním turba, tedy ERS.

Do spuštění předsezonních testů, kde poprvé uvidíme novou pohonnou jednotku v akci, zbývá necelých šest týdnů. Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul proto nabídl pár detailů: „Chceme letos zvrátit situaci na trhu s motory. Loňský rok byl skvělý, ale musíme to teď potvrdit. Nasadíme zcela novou architekturu spalovacího motoru a poprvé také představíme systém ERS druhé generace,“ přibližuje Abiteboul detaily toho, co můžeme v Barceloně očekávat.

K Red Bullu navíc letos přibude v roli zákaznického týmu Renaultu i Toro Rosso. A ačkoli oblast rekuperace energií nebyla problémovou partií, Abiteboul tuší, že by z této oblasti mohl plynout daleko vetší profit. „Je třeba zvážit hned několik aspektů, jako je hmotnost, skladba, požadavky na chlazení, plus intenzita elektrického proudu, který v určitých podmínkách můžete použít, v závislosti na klimatických podmínkách. Může se zdát, že některé věci se jeví jako druhořadé, ale nic takového ve formuli 1 neexistuje. I když jednou dosáhnete vrcholu, v tomto případě maximálních 120 kW výkonu skrze rekuperační systémy, stále je třeba pracovat na těchto extra záležitostech, pokud si chcete proklestit cestu a dostat se jako tým na vrchol.“

Nápomocné bude i Infiniti

Změny v systému ERS se ponesou ve znamení velmi úzké kolaborace se sesterskou společností Infiniti, která na projekt přislíbila nasazení dalších svých inženýrů. Tato spolupráce se započala už vloni a jen to potvrzuje fakt, že Renault postupně odstupuje od subkontraktních záměrů a raději ji přesouvá pod společnou střechu kooperace Renault-Nissan. Významným benefitem takové spolupráce je pak očekávanější strmější křivka pokroku.

„Upřímně řečeno, jde o začátek našeho vztahu. V minulém roce to bylo do určité míry uspěchané, ačkoli Infiniti bylo připravené, neboť v některých věcech šlo jen o transfer toho, co bylo užíváno mezi Red Bullem a Renault Sport. To ostatní jsou stavební bloky, které, jak doufám, jsou zdravými základy pro budoucích pět až deset let, což je časový horizont, se kterým musíme v rámci plánů ve formuli 1 uvažovat,“ doplňuje Abiteboul.

Čtěte dále: Renault přiznává, že s motory zaspal dobu. Větší zlepšení je možné až v sezoně 2018

Diskuse k článku

Napsat komentář