Komise F1 si vedle nákladů posvítí také na zatraktivnění sportu pro fanoušky

Čelní představitelé formule 1 vnímají pokles zájmu fanoušků a hledají cesty, jak nastolit opačný trend.

6 Štítky: Komise F1 Pravidla Zveřejněno 17. 06 2014 — Jan Pastorek

Čelní představitelé formule 1 vnímají pokles zájmu fanoušků a hledají cesty, jak nastolit opačný trend.

Ve středu zasedne poblíž Londýna Komise F1, která je složená z představitelů FIA, majitelů F1, týmů, sponzorů a dalších. Hlavním bodem programu budou úsporná opatření.

Mezi návrhy na snižování nákladů jsou podle Autosportu větší standardizace dílů, nižší počet pohonných jednotek, větší omezení pro aerodynamické tunely a CFD, změny harmonogramu závodních víkendů a omezení testování.

Kromě toho se ale Komise bude věnovat také klesající televizní sledovanosti formule 1. Za tu částečně můžou množící se placené přenosy, ale šéfové tohoto sportu chtějí také zatraktivnit celý šampionát.

Pokládají si proto dvě otázky. První je, jak zatraktivnit formuli 1 pro fanoušky, druhá je, kdo a jak bude veřejnosti vysvětlovat změny pravidel, aby je lépe přijala.

Diskuze se rovněž vrátí k hlučnosti monopostů, protože barcelonský test s megafonem na výfuku nepřinesl požadovaný efekt. Očekávají se také další příspěvky na téma využití sociálních médií, i když jim Bernie Ecclestone není nakloněn. Na stole bude také návrh na vytvoření síně slávy.

Komise F1 může návrhy pravidel jen předávat Světové radě motorsportu FIA ke konečnému schválení. Pokud se tak podaří do konce června, stačí souhlas jen většiny týmů, aby změny platily už příští rok, od července pak musí souhlasit všichni.

Diskuse k článku

6 komentářů: “Komise F1 si vedle nákladů posvítí také na zatraktivnění sportu pro fanoušky”

  1. Tomáš Richtr napsal:

    Začít zkoumat hodnoty, pro které je F1 atraktivní? Dobrý začátek… 😉

  2. Flynn napsal:

    Koukám klasická cesta do pekel pomocí „katování kostů“ (… a modří již vědí a vyhrávají Bludišťáka…).
    Bernie & spol. se již úplně pomátli, pokud si myslí, že standardizace a omezení vývoje přitáhne diváky.
    Naopak ve „zlaté éře F1“ byl vývoj ten, co hnal vše kupředu, např. Lotus 72, TYRRELL P34 apod. Nějaká konstrukce se ujala, nějaká zapadla, nějaká byla na svou dobu revoluční tak, až svou dobu předběhla (zmiňovaný P34).
    F1 nechce evoluci, ta chce revoluci…

  3. Ferda napsal:

    Vzhůru k atraktivitě. Live timing zrušíme úplně, aby divák rozvíjel svou obrazutvornost. 😥

  4. wrt napsal:

    To som fakt zvedavý čo vymyslia. Spoplatnením prenosov zabijú masový záujem o pozeranie reklám a naštvú sponzorov. Každá drobná voľnosť v pravidlách znamená nepredvídateľnú stratu v obrovských nákladoch sponzorov. Návrat k starým motorom pre veterány by znamenal vyhnanie automobiliek, ktoré nepotrebujú reklamu na zastaralé pohonné jednotky. Hluk by sa dal pre TV divákov vyriešiť môžnosťou oddeleného nastavovania hlasitosti pozadia a komentára a pre divákov vytiahnutím štupľov z uší. Fanúšikom by pomohlo napríklad umiestniť výrazné štartovné čísla na jednotné miesta formulí a zmenšiť množstvo neprehľadných tabuliek napríklad podľa vzoru MotoGP len skratkami pod sebou na ľavom okraji obrazovky…

  5. Jirx napsal:

    No tak je míň fanoušků, no a co? Já chápu že Ecclestone to takhle kdysi chtěl a proto začal budovat svůj byznys, ale vždyť už toho dosáhl a nejde být neustále na vrcholu (ať už děláte cokoli). Lidi přicházejí a odcházejí, peníze nabývají a pak mizí. Ta dnešní doba, kdy všechno, co se dělá musí přinášet neustále víc a víc peněz a nedej bože že jeden měsíc bude ve ztrátě nás stejně dřív nebo později zničí 🙄

    Mimoto větší standardizace dílů a méně motorů rozhodně nepřinese úspory, ale vyšší výdaje. Čím více svážete konstruktérům ruce technickými pravidly, tím hůře a za větší peníze se nacházejí ty nejmenší skulinky jak vyvinout něco novýho, lepšího, co udělá auto rychlejším. FIA si může standardizovat jiné série, ale F1 byla vždy o vývoji a není dobré do měnit. Proto se taky jezdí šampionát jezdců a šampionát konstruktérů. Ano, volnější vývoj přidával F1 vždy trochu té pachuti neférovosti, kdy šampionát jezdců může vyhrát nějakej mamlas co má zrovna super auto, jenomže tak to prostě vždy bylo… Nejsem konzerva, ale některé tradice je fajn zachovat.

  6. Rendy napsal:

    To jsem opravdu zvědavý s čím zase přijdou. Mám pocit, že v poslední době je každá změna k horšímu. 🙁

Napsat komentář