Komentář: Líbí se ještě někomu formule 1?

Kritiků v řadách formule 1 je čím dál víc, což připomíná jistě rčení o znečišťování vlastního hnízda.

43 Zveřejněno 15. 06 2015 — Jan Pastorek

Kritiků v řadách formule 1 je čím dál víc, což připomíná jistě rčení o znečišťování vlastního hnízda.

Když loni začal s velkou kritikou nové formule 1 s hybridními pohonnými jednotkami Bernie Ecclestone, zdálo se to jako velmi špatný marketingový tah. Byl to ale jen slabý odvar toho, co se děje letos. Poslední dobou mám pocit, že formule 1 už nikoho nebaví, že se jedná o sport, který se ocitl ve slepé uličce, ze které nedokáže vycouvat.

Vedle tradiční Ecclestonovy kritiky teď pravidelně slýcháme také představitele týmů, jak jmenují nedostatky, kterými trpí formule 1. Špatně jsou pravidla nejen o motorech, špatně je počet zastávek v boxech, špatné jsou samotné pneumatiky, vozy nejsou působivé a moc snadno se řídí, systém vedení je neefektivní, model přerozdělování peněz nespravedlivý.

Kritici vozů našli zdatnou oporu v jezdcích. Snad každý pilot, který ve formuli 1 něco pamatuje, říká, jak to kdysi bylo lepší, od Alonsa, přes Räikkönena, až po Buttona. Pochopitelně vyjma členů týmu Mercedes.

Aby toho nebylo málo, tak Ecclestone neváhá využít své přátele v řadách promotérů, především Rona Walkera v Austrálii, aby se kritika současné formule 1 ozývala i z okruhů. A kdo by si přeci jen troufl myslet, že ne všechno je na formuli 1 špatně, jsou tu pro něj marketingové analýzy agentur, kterým dělá starost klesající sledovanost. Ještě váháte? Tak si vy, nenapravitelní optimisté, vzpomeňte na hrozbu žaloby malých týmů Evropské komisi, o které se začalo hovořit kolem GP Kanady.

A kdo za to může? No přece ti, kde dnes nejvíc kritizují, tedy týmy a šéfové formule 1, kteří se podíleli na tvorbě současných pravidel a smluv. A může to někdo změnit? Nemůže, protože ti, kdo by chtěli udělat razantní změny (Ecclestone), je sami udělat nemůžou, a ti kdo by je udělat mohli, je udělat nechtějí (šéfové týmů).

Ale nebude větší problém v komunikaci? Mám pocit, že taková otázka v nedávné anketě GPDA chyběla, tedy jestli fanoušky dokáže víc znechutit hybridní šestiválec nebo věčné naříkání pořadatelů, týmů a jezdců, jak je formule 1 špatná.

Netroufnu si hovořit za všechny fanoušky, takže na závěr jen osobní vzkaz pro formuli 1: Dámy a pánové, mě formule 1 pořád baví, někdy méně, někdy více, ale baví. Takže si přestaňte pod sebou řezat větve, na kterých sedíte, odložte pily, soustřeďte se na co nejlepší závody a případné změny probírejte alespoň naoko neutrálně.

Diskuse k článku

43 komentářů: “Komentář: Líbí se ještě někomu formule 1?”

  1. Marek Dušek napsal:

    tohle nelze srovnávat s tenisem, kde je jen člověk a raketa, to by si musel tu rajetu nějak „nastavovat“.. prostě nesmyslné přirovnání

    Tomáš Richtr:
    Sleduji rád tenis. Vlastně jednoduchá hra. A odborníci říkají, že techniku hry se naučit není problém. To tak z 10 % rozhoduje o výsledku. Zbytek je prý v hlavě.

    A taky bych nabídl tento komentář: http://gpf1.cz/mentalne-je-formule-1-hrozna-rika-sainz/, se kterým osobně velmi souhlasím. Podle mě závodit v F1 není ani trochu snadné.

    a

  2. Marek Dušek napsal:

    Aha, tak ale v tomto případě už tedy nezáleží na tom, jak umí řídit auto, ale jestli je to dobrej „inženýr“ a umí nastavovat auto.. to si strč za klobouk, nastavení vozu je práce někoho jiného a ne pilota

    Tomáš Richtr:
    Sleduji rád tenis. Vlastně jednoduchá hra. A odborníci říkají, že techniku hry se naučit není problém. To tak z 10 % rozhoduje o výsledku. Zbytek je prý v hlavě.

    A taky bych nabídl tento komentář: http://gpf1.cz/mentalne-je-formule-1-hrozna-rika-sainz/, se kterým osobně velmi souhlasím. Podle mě závodit v F1 není ani trochu snadné.

  3. Lotrando napsal:

    Nazývat v dnešní době F1 sportem je podobně adekvátní jako používat pro ikonku „Ulož“ obrázek diskety.

  4. skoba napsal:

    No mně se líbí pořád, přes všechny ty kraviny, kterými to vedení F1 a FIA zaplevelili.
    Tedy – právě ty jmenované subjekty se mi nelíbí. Kdyby byly z F1 odstraněny, problémy by zmizely.

  5. Tomáš Richtr napsal:

    A proč to proboha dělat?! 😯

    Honza: osobně bych spíše zavedl plný mokrá závod, v dnešní době není přeci problém uměle zavlažovat trať

  6. Tomáš Richtr napsal:

    Mám skoro tendenci se za své názory, se kterými sem „nepatřím“ a se kterými to tu „bourám“, omlouvat 🙂

    rambajs: Skoro se mi chce říci, že to co občas říkáte nemyslíte vážně, že Vám to podsunuje jeden „takovej divnej skrček“, který to tu už léta rozbíjí

  7. ej_kej_ej napsal:

    rambajs: My na to abychom viděli souboje Lauda – Hunt nemuseli do kina.

    😀 mohl bys ty souboje taky nějak kvantifikovat…to myslím kolikrát se tehdy potkali v přímém souboji

    rambajs: Trestné body má skoro polovina startovního pole – tehdy to byl nesmysl. Dnes je porušením pravidel snad i křivý pohled

    Trestné body sice nebyli, ale když už přišla řeč na Hunta, tak třeba ne/diskvalifikace na Silverstone, nebo ve Španělsku byla taškařice vedle které dnešní trestné body hodně blednou. O tom, jak by se 90% dalších a stále se množících rádobypamětníků tehdejších závodů (nejspíš minutových sestřihů z You Tube) dívalo na to, kdyby na podium dojížděli jezdci se ztrátou kola v cíli, což tehdy nebyla taky žádná výjimečná událost, tak o tom ani nemluvě…

    rambajs: Bylo nemyslitelné kdysi nevidět jediný závod. Letos jsem to ještě nezapnul.

    poslední dobou to čtu snad všude a pokaždé se na tom zasměju…nevidí, neslyší ale psát o tom musí :mrgreen: a ani ta tráva už není zelená co bývala

  8. Honza napsal:

    S povinným tankováním a zatraktivněním závodu nemáte pravdu, v dnešní IT době a všemožných softwarů zaměřených na různé varianty závodů Vám stejně ve finále vyjde 1 jediná nejdokonalejší strategie pro Vaše nastavení vozu a je jedno jestli tankujete 1 2 3 10x nebo 0x každému týmu musí vyjít stejná nejideálnější strategie a na tu se pojede už od kvalifikace

    Ano budou vyjímky a jsou i dnes kdy s alternativní strategií se dá dosáhnout na výsledek ale to jsou spíše občasné šťastné včelky, které jsou týmy nuceny použít při nenadálých situacích (SC, Srážka, Déšť, ..atd)

    osobně bych spíše zavedl plný mokrá závod, v dnešní době není přeci problém uměle zavlažovat trať (Bahrajn AbuDabi atd by na to peníze jistě měli a kolik by ot stálo oproti nonstop svícení při nočním závodě??? ) a aby se jela mokré tréninky, mokrá kvalifikace, mokrý závod — rozhodně bych tohle viděl raději než noční závod…

    Dominance byla, je a bude vždy, s vývojem moderních technologií bude ale více razantnější (RB, Mercedes,.. oproti např Ferrari 2001-2004), takže nechápu na co si lidi pořád stěžují

    Dokud budou do pravidel F1 mluvit týmy dominance bude vždy…. pokud nebudete omezeni pravidly dominance bude vždy a pokud tu někdo opěvuje závody LeMans tak Audi v něm dominuje s přestávkami posledních 15 let

  9. rambajs napsal:

    Tomáš Richtr: Děkuji za racionální argumentaci.
    rambajs: Tomáši, slyšel jsem za ta léta od Vás spoustu blbostí, ale tahle je korunovační. Obávám se, že sem nepatříte. Je mi to moc líto.
      Citovat

    Tak jo.
    Přísnější měření ohebnosti předních křídel – v osmdesátých letech by to byla výhoda a do půl roku by to měli všichni.
    Trestné body má skoro polovina startovního pole – tehdy to byl nesmysl. Dnes je porušením pravidel snad i křivý pohled
    Mansellův recept: Odstraňte jezdecké pomůcky – moc jich tehdy nebylo.

    To jsou jen články z první strany.
    Tehdy bylo snahou něco vymyslet a vyhrát. Vývoj jel na plné pecky. Překvapit a zaskočit soupeře něčím novým. To bylo to co táhlo formuli vpřed. Dnes podle mně spěje F1 do něčeho co se bude jednou jmenovat F1-CUP. Všichni budou mít výkonnostně stejná auta, stejné brzdy, spojky, křídla, stejné gumy. Nasadí do toho bandu panáků, kteří to odjezdí. Nebude důležitý pokrok ale zisk. Pokud to ovšem prodají.
    Bylo nemyslitelné kdysi nevidět jediný závod. Letos jsem to ještě nezapnul.
    Ba ne Tome, nedám se přesvědčit. My na to abychom viděli souboje Lauda – Hunt nemuseli do kina. Skoro se mi chce říci, že to co občas říkáte nemyslíte vážně, že Vám to podsunuje jeden „takovej divnej skrček“, který to tu už léta rozbíjí

  10. Tomáš Richtr napsal:

    Sleduji rád tenis. Vlastně jednoduchá hra. A odborníci říkají, že techniku hry se naučit není problém. To tak z 10 % rozhoduje o výsledku. Zbytek je prý v hlavě.

    A taky bych nabídl tento komentář: http://gpf1.cz/mentalne-je-formule-1-hrozna-rika-sainz/, se kterým osobně velmi souhlasím. Podle mě závodit v F1 není ani trochu snadné.

    Marek Dušek: bohužel při momentálním výkonu, váze a z části úrovně aerodynamiky není i jízda na limitu při dnešních technologiích, zas tak složitá..

  11. Tomáš Richtr napsal:

    Před 14 dny jsem dělal rešerši na jeden článek, a sleduj, jaké hedlajny jsem objevil:

    Coulthard fears tyre bias for Ferrari
    Jaguar drivers question tyre rule
    De la Rosa Calls for Tyre Regulations Change
    DC: tyres key to beating Williams
    Dennis: Tyre Performance Crucial at Hockenheim
    Tyres crucial for BAR in Germany
    Paddy Power: It’s all in the tyres
    Teams call for bigger tyre allocation
    Barrichello: Tyres Crucial for Ferrari’s Dominance
    Tyres the key to McLaren woes?
    Tyres the key to overturning Ferrari
    … a mohl bych dál pokračovat.

    Období? Léta 2000 a 2001 – tankování a kvalifikační režim mezi každým stintem jízdy naplno.

    Situs: Pošetřit gumy je jedna věc, ale pokud se to stává alfa omega závodění a vše se stejně smrskne jen na jeden pokus, není to pro mě F1 a takovou jí nechci.

  12. Tomáš Richtr napsal:

    Neumožňují. Protože princip moderní F1, stejně jako celého automobilismu, už není vymáčknout co největší výkon bez ohledu na množství požadované energie, ale naopak z daného limitovaného objemu energie vymáčknout co největší výkon. To zcela mění filozofii přístupu a takový trend razí automobilky, protože lidé potřebují za energie neutrácet. Pochopili to i v USA, kde bude za chvíli konec velkokapacitním robustním motorům. To pak vede k tomu, že pilot musí zkrátka se svým metrákem paliva nějak vystačit. Vrátit se k té předchozí filozofii znamená vyhnat automobilky z F1, a potom F1 už tuplem nebude F1, ale např. GP2.

    Situs: Já nemusím mít 3 zastávky, vůbec, mě jde o to vidět jak auto tlačí na auto co to jde, a tyto pravidla to neumožňují. Nebo snad ano?

  13. Tomáš Richtr napsal:

    A třeba zrovna v tomhle se odborníci neshodnou: tím, jak jsou už dnes simulace a technologie takříkajíc „vyžíhané“, tak by s tankováním jeli všichni stejný závodní ‚scénář‘ a průběh závodu by byl ještě více plochý než je tomu dnes. Říkají někteří.

    Situs: Kdyby bylo tankování tak by se stavělo zcela určitě, protože tankovat je prostě rychlejší varianta dostat auto do cíle.

  14. vocho67 napsal:

    ej_kej_ej – 100% souhlasím

  15. ej_kej_ej napsal:

    Mě by fakt zajímalo kdy byla F1 taková, jakovou ji ti nejhlasnější nespokojenci chtějí mít…a v jaké cílové skupině byli…z takřka 1000 odjetých závodů F1 se tomu z Kanady podobalo snad 90% procent. Když se tankovalo, tak se předjíždělo přes boxy, když měli jezdci „závodní“ gumy, jako třeba v poslední sezoně Bridgestonu, tak se nepředjíždělo takřka vůbec. Vadí někomu příliš složitá aerodynamika, motory? Tak ať se proboha dívá na jinou sérii, je jich přeci všude plno a třeba u motokár bylo a bude pokaždé větší zábava než kdy byla u F1 a nemusí srovnávat hned biky z Moto GP. No a že není současná F1 nejrychlejší? No, já tedy nevím, ale pořád nejrychlejší je…vyjma indy na oválech (a i to kdoví jestli), kde jezdci jedou z plynu jen v appexech všech čtyř zatáček žádná rychlejší okruhová série prostě není…o soutěži technologií ani nemluvě.

  16. Marek Dušek napsal:

    nechci vidět smrt, ale jako divák a fanoušek chci vidět jízdu na limitu po celý závod a z toho plynoucí chyby jezdců.. bohužel při momentálním výkonu, váze a z části úrovně aerodynamiky není i jízda na limitu při dnešních technologiích, zas tak složitá..

  17. Situs napsal:

    Ale dělat F1 co nejrychlejší jde různě a počet zastávek jakbysmet. Kdyby bylo tankování tak by se stavělo zcela určitě, protože tankovat je prostě rychlejší varianta dostat auto do cíle. V té přiležitosti přezout je také výhodné a prostě tato skutčnost umožní jezdcům více na to tlačit. Já nemusím mít 3 zastávky, vůbec, mě jde o to vidět jak auto tlačí na auto co to jde, a tyto pravidla to neumožňují. Nebo snad ano? Proto i já jsem s F1 nespokojen a jen negativismus vypouštěný do médií to neovlivňuje. Jsem přesvědčen že to jde a nedělá se proto nic. Já osobně zcela kašlu na nekvalitní gumy, šetření paliva, DRS. Není to nic co by mě přilákalo k obrazovkám. Je to čistě jen kvalitní souboj jezdců v monopostech kteří nešetří cokoliv, ale chtěj závodit a buď udržet pozici nebo jí získat! Nic víc. Pošetřit gumy je jedna věc, ale pokud se to stává alfa omega závodění a vše se stejně smrskne jen na jeden pokus, není to pro mě F1 a takovou jí nechci. Cílová skupina je pak úplně jiná a celkem by mě zajímala která.

    Tomáš Richtr:
    A toho jak docílit, když to jde proti duchu udělat F1 co nejrychlejší?

  18. Marek Dušek napsal:

    Dominance tu taky vždy byla.. a ano, myslím i druhou polovinu

    Tomáš Richtr:
    A ze sezony 2013 máš asi na mysli konkrétně její druhou půlku

  19. Tomáš Richtr napsal:

    A ze sezony 2013 máš asi na mysli konkrétně její druhou půlku 😉

    Marek Dušek:
    Mně stačí porovnat sezónu 2013 se sezónami 14,15.. pro mě osobně, velký rozdíl,
    z části je to určitě zvukem, ale měl jsem u těch závodů (2013), úplně jiné pocity než z posledních dvou let.

  20. Tomáš Richtr napsal:

    A toho jak docílit, když to jde proti duchu udělat F1 co nejrychlejší?

    Situs: Chci vidět pokusy v aerodynamice jak co nejméně stížit jízdu v závěsu.

  21. Tomáš Richtr napsal:

    A chtějí lidé více zastávek? A proč to pak implementovat mandatorně? To přeci není F1…

    Situs: Chcete více zastávek? Dejte nutné 3 a je to.

  22. Marek Dušek napsal:

    Mně stačí porovnat sezónu 2013 se sezónami 14,15.. pro mě osobně, velký rozdíl,
    z části je to určitě zvukem, ale měl jsem u těch závodů (2013), úplně jiné pocity než z posledních dvou let.

  23. Situs napsal:

    Snahu změnit F1, protože se vydala směrem který není dostatečně atraktivní pro diváky F1. Šetření gum kde nemůžete jet ani 2 kola na plno, šetření paliva kde už v úvodu závodu má jezdec zvolnit a měnit svůj jezdecký styl to podle mě popírá kouzlo F1. Kouzlo F1 jak ji vnímám já je především v jízdě na plno a v opakující se možnosti někoho předjet bez sankcí a toho dle mě můžem dosáhnout, a hlavním problémem vidím pneumatiky. Chcete více zastávek? Dejte nutné 3 a je to. Udělejte pořádné gumy a pak když je jezdec za jiným jezdcem bude na to tlačit, ne že si poodstoupí na 2 sekundy aby si neoddělal gumy. Chci vidět pokusy v aerodynamice jak co nejméně stížit jízdu v závěsu. Chci se prostě dívat na závody bez převážného šetření gum a vidět dlouhotrvajíci pokusy o předjetí, i kdyby bezúspěšně.

    Tomáš Richtr:
    Zajímá mě nějaký nástin toho, co konkrétně že by se mělo stát?

  24. Tomáš Richtr napsal:

    Pod to bych se podepsal.

    Cerealek: Jsem optimista. Formule 1 určitě není bez svých problémů, o tom žádná. Ale přijde mi, že tohle věčné dohadování, co je špatně, ukazování prstem, kdo za to může, a narychlo navrhovaná „zázračná“ řešení jí škodí mnohem víc. Vše, co by mohlo někomu alespoň trochu vadit, je nafouknuto a zveličeno, a fanoušek je utvrzen v tom, že jeho dojem byl správný a konkrétní pihu na kráse – ať už jsou to pneumatiky, motory, řiditelnost vozů, slíbené (a nikdy se neobjevivší) rozpočtové stropy – vnímají stejně, jako mor, který zabíjí jeho oblíbený sport… A čím víc se fanoušek zajímá o zákulisí, tím víc tohoto hnoje vstřebá – týmy ryjící do Mercedesu, který za dobře odvedenou práci pouze sklízí ovoce, tu nesplnitelné, populistické sliby strategické skupiny, aroganci velkých týmů vůči těm menším, ještě arogantnější chování Bernieho vůči provozovatelům okruhů…

  25. Tomáš Richtr napsal:

    Zajímá mě nějaký nástin toho, co konkrétně že by se mělo stát?

    Situs: tak se nedivím že se nic neděje.

  26. Tomáš Richtr napsal:

    Situs, já se nepřu, diskutuji a prezentuji své názory. A je přeci přirozené, že se lidé ne vždy shodnou a naopak mají názory odlišné.

    Situs:
    Richtr: Atraktivita F1 neupadá. To se jen někteří snaží takový dojem vytvořit.
    … Také si dovolím nesouhlasit. A jestli si ti co rozhodují také myslíže atraktivita F1 neupadá, tak se nedivím že se nic neděje.

  27. Cerealek napsal:

    Jsem optimista. Formule 1 určitě není bez svých problémů, o tom žádná. Ale přijde mi, že tohle věčné dohadování, co je špatně, ukazování prstem, kdo za to může, a narychlo navrhovaná „zázračná“ řešení jí škodí mnohem víc. Vše, co by mohlo někomu alespoň trochu vadit, je nafouknuto a zveličeno, a fanoušek je utvrzen v tom, že jeho dojem byl správný a konkrétní pihu na kráse – ať už jsou to pneumatiky, motory, řiditelnost vozů, slíbené (a nikdy se neobjevivší) rozpočtové stropy – vnímají stejně, jako mor, který zabíjí jeho oblíbený sport… A čím víc se fanoušek zajímá o zákulisí, tím víc tohoto hnoje vstřebá – týmy ryjící do Mercedesu, který za dobře odvedenou práci pouze sklízí ovoce, tu nesplnitelné, populistické sliby strategické skupiny, aroganci velkých týmů vůči těm menším, ještě arogantnější chování Bernieho vůči provozovatelům okruhů…

    Před GP Kanady jsem více než týden neměl čas sledovat na internetu novinky, ba i výsledky tréninků a kvalifikace mě minuly. V neděli jsem tedy usedal k obrazovce s naprosto čistou hlavou. Lépe jsem si závod neužil od začátku sezony, celou dobu jsem seděl jak přikovaný a sledoval dění na trati. Takže možná je to pouze vnější tlak – ze všech stran do vás hučí, že F1 stojí za houby, až si to začnete myslet také, a na všechno hledíte kritičtějším okem…

  28. Situs napsal:

    Richtr: Atraktivita F1 neupadá. To se jen někteří snaží takový dojem vytvořit.
    … Také si dovolím nesouhlasit. A jestli si ti co rozhodují také myslí že atraktivita F1 neupadá, tak se nedivím že se nic neděje. 😕

  29. Tomáš Richtr napsal:

    F1 jde prostě s dobou. Dneska nám to auto už taky samo zaparkuje. Chybí nám adrenalin, který byl spojený s tou romantickou nebezpečností. Ta se ale uměle nikdy nevrátí.

    achard:
    Pokud si přečtete dobový tisk z roku 1975, najdete tam frflání , kam ta F1 směřuje, že je čím díl horší… nadávalo se na ní vždycky, někdy více, někdy méně oprávněně. Já se jen bojím, že poslední dobou se na ní nadává více oprávněně. Důvodem je to, že co jí mělo pomoci, to jí zabijí. DRS, KERS, obrovské únikové zóny, uměle nekvalitní pneumatiky a spousta dalších umělých prvků, které mají údajně zefektivnit F1. Ale tím se vytrácí „čisté“ závodění. Když jezdec udělá chybu, nic se neděje, po asfaltové zóně vyjde zpět, aniž by ztratil (jen si musí dát pozor, aby naopak nezískal), největší problém jezdce je zmáčknout včas správný čudlík. Bernie sice nadává, ale nějak zapomíná, že ty smlouvy, o kterých mluví a které se mu nelíbí, sepsal právě on.

  30. Tomáš Richtr napsal:

    Já ale přeci nekritizuji MotoGP, takže se při ocenění jejich kvalit ostražitě nemusí očekávat „soudnost“ 🙂 A současně nejsem nesoudný, když mi závody F1 nepřijdou „neslané“ ani „nemastné“. Jasně, někdy je to lepší, někdy horší, ale to tak bylo přeci vždy.

    Jinými slovy nesouhlasím s tím, že je F1 v úpadku. To prezentuje názorová hlasitá menšina a staví to jako faktum. Ano, chce to drobné změny, například upravit lehce formát víkendu. Ale jinak F1 je ve své podstatě zdravá.

    J.V.Sherbert: Když to soudný člověk porovná s např. s Moto GP tak je to opravdu čajíček.

  31. Tomáš Richtr napsal:

    Děkuji za racionální argumentaci.

    rambajs: Tomáši, slyšel jsem za ta léta od Vás spoustu blbostí, ale tahle je korunovační. Obávám se, že sem nepatříte. Je mi to moc líto.

  32. achard napsal:

    Pokud si přečtete dobový tisk z roku 1975, najdete tam frflání , kam ta F1 směřuje, že je čím díl horší… nadávalo se na ní vždycky, někdy více, někdy méně oprávněně. Já se jen bojím, že poslední dobou se na ní nadává více oprávněně. Důvodem je to, že co jí mělo pomoci, to jí zabijí. DRS, KERS, obrovské únikové zóny, uměle nekvalitní pneumatiky a spousta dalších umělých prvků, které mají údajně zefektivnit F1. Ale tím se vytrácí „čisté“ závodění. Když jezdec udělá chybu, nic se neděje, po asfaltové zóně vyjde zpět, aniž by ztratil (jen si musí dát pozor, aby naopak nezískal), největší problém jezdce je zmáčknout včas správný čudlík. Bernie sice nadává, ale nějak zapomíná, že ty smlouvy, o kterých mluví a které se mu nelíbí, sepsal právě on.

  33. J.V.Sherbert napsal:

    Bohužel nemůžu souhlasit, protože nejvíce krve, drog, sexu … bylo v dobách kdy se o „konzumnímu nároku “ (ať je to co chce) nedalo ani mluvit. První TV přenos byl až v roce 1976 z Japonska. Od té doby se dá říci, že se F1 přiblížila k masám.

    Je dobře, že se od těch dob udělalo spoustu změn pro zvýšení bezpečnosti, že dnes běžně neumírají závodníci. Při těchto změnách se, ale z F1 stala taková nemasná neslaná závodní série. Když to soudný člověk porovná s např. s Moto GP tak je to opravdu čajíček. Tam jde taky technika obrovsky dopředu, ale na závody to nemá žádný negativní vliv.

    Tomáš Richtr:
    Děje se to ne proto, že by upadala atraktivita závodů F1, ale protože šíleně narůstá konzumní nárok. Chceme více adrenalinu, krve, drog, sexu, alkoholu, patosu. A když ho máme pořád stejně, přijde nám to jako nuda.

  34. rambajs napsal:

    Tomáš Richtr:
    Závody F1, jaké jsou letos, takové byly po desetiletí. Někdy více atraktivní, někdy méně. V tomto ohledu není žádná změna.

    Tomáši, slyšel jsem za ta léta od Vás spoustu blbostí, ale tahle je korunovační. Obávám se, že sem nepatříte. Je mi to moc líto.

  35. Tomáš Richtr napsal:

    Děje se to ne proto, že by upadala atraktivita závodů F1, ale protože šíleně narůstá konzumní nárok. Chceme více adrenalinu, krve, drog, sexu, alkoholu, patosu. A když ho máme pořád stejně, přijde nám to jako nuda.

    Variotek: nikdy to nebylo pravidlem přesto nyní žádáme aby to pravidlem bylo…

  36. Tomáš Richtr napsal:

    Závody F1, jaké jsou letos, takové byly po desetiletí. Někdy více atraktivní, někdy méně. V tomto ohledu není žádná změna.

    Situs: nevím proč by se měla F1 odvracet od souboje kolo na kolo

  37. Tomáš Richtr napsal:

    tyto dvě věci se srovnávat vůbec nedají, a co hlavně: proč má pak WEC jen zlomek diváků než F1?

    FantomasMan: ak zrovnávame dnešnú F1 s výkendovou 24 hodin Le Mans je F1 len vyfintená zlatokopka.

  38. Tomáš Richtr napsal:

    Dovolím si nesouhlasit. Atraktivita F1 neupadá. To se jen někteří snaží takový dojem vytvořit.

    Situs: protože atraktivita F1 upadá

  39. Variotek napsal:

    Myslím že chceme nemožné. Souboje kolo na kolo a neustále vyrované závody kde se něco děje. F1 pamatuje jen velmi sezon a závodů kdy se tohle dělo, nikdy to nebylo pravidlem přesto nyní žádáme aby to pravidlem bylo…

  40. Situs napsal:

    Pastorek: Já tomu rozumím, ale to že se situace negativismu takto rozrůstá je spíše výsledek neadekvátní reakce těch zodpovědných a jejich neschopností. Lehce řečeno, nic se neděje, a protože se nic neděje a negativismus houstne, přidávají se další a další a má to stimulující a rozmnožující efekt. Já jsem velmi naštvanej že nevidím změny, ze začátku jsem kritiku spíše ignoroval, ovšem vývojem jsem znechucen daleko více než „jen“ kritikou a negativismem. Je to horší a horší a nevím proč by se měla F1 odvracet od souboje kolo na kolo, když očividně tímto ztrácej fanoušky.

  41. Jan Pastorek napsal:

    Situs: Já si taky myslím, že se dají věci změnit k lepšímu, ale jsem už unavenej tím, jak se každý den objevuje nová kritika od jezdců a týmů. Změny se dají dělat v pozitivním duchu, ta současná atmosféra mi prostě přijde už hrozná.

  42. FantomasMan napsal:

    Dobrý komentár a súhlasím ale ihneď pridávam, že ak zrovnávame dnešnú F1 s výkendovou 24 hodin Le Mans je F1 len vyfintená zlatokopka.

  43. Situs napsal:

    Já úplně nesouhlasím, protože atraktivita F1 upadá a není to jen tím že by všichni nadávali, je to tím že obraz závodu postrádá náboj. Není to dominancí Mercedesu, ani motorem, ale kouzlo F1 bylo v napětí jízdy na hraně a souboj kolo na kolo ,ani se to nemuselo povést, ale člověk nechtěl jít od obrazovek ani na záchod, aby to neprošvihl. To se postupně vytrácí a zabiják F1 je podle mě pneu co neumožňujou jízdu na hraně po delší časový úsek a také DRS, kde když už jste za jiným autem, umožní Vám ho objet, a ne předjet. Já osobně jako hlavního viníka úpadku F1 vidím nekvalitní (záměrně) pneu!

Napsat komentář