Komentář: Alonso se vrací od milenky. A nechce se mu domů

Fernando Alonso se po květnovém záletu vrací do světa formule 1. A podle vlastních slov se velmi těší. Jeho návrat ale podle našeho názoru bude velmi obtížný. Tím spíš, když Alonso dodává, že zrovna na okruhu Gillese Villeneuva neočekává nějakou silnou formu jeho nespolehlivého a pomalého monopostu McLaren-Honda.

6 Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 5. 06 2017 — Tomáš Richtr

Fernando Alonso je připraven na „denní rutinu“ ve formuli 1. Alespoň takový termín (daily job) použil v široce publikovaném tiskovém prohlášení týmu McLaren-Honda před nadcházející Velkou cenou Kanady.

„Je skvělé vrátit se do Kanady,“ řekl konkrétně Alonso. „Vypadá to, že jsem v Severní Americe poslední dobou strávil hodně času! Závod 500 mil Indianapolis byl neuvěřitelnou zkušeností. Bylo skvělé naučit se zcela odlišný styl závodění, na zcela odlišném typu okruhu, se zcela novým autem. Ale teď jsem připraven vrátit se ke své denní práci a zase závodit ve formuli 1.“

Co by asi tak jiného mohl v oficiální předvíkendové tiskové zprávě svého týmu napsat?

‚Vážení přátelé. Po tom, co jsem během posledních dvou týdnů v Americe zažil, se teď na celou F1 mohu… víte co!“

Tyhle věci se samozřejmě do oficiálních materiálů nikdy nedostanou, ale že jim unikne termín ‚daily job‘ jen znamená, jak moc je to vážné. A podle mého názoru to navíc znamená, že si to nikdo kolem Alonsovy postavy neuvědomuje. Jeho návrat bude velmi těžký.

Hondu tlačí čas. Nový motor do Kanady možná připravit nestihne

Kolem Alonsova rozhodnutí vynechat GP Monaka a startovat v oválovém závodě 500 Indianapolis, ve kterém jej pohříchu zradila nespolehlivost Hondy stejně jako v F1, bylo napsáno hodně. Pro mě jako fanouška motorsportu, který severoamerické formule pár let sám komentoval, to byl pecka příběh. Užil si to fanda motorsportu, užil si to americký fanoušek, ze všeho nejvíc to byl mega úlet pro samotného Alonsa. Třešničkou na dortu by byl tak TOP5 finiš, ale nebylo souzeno. Jeho páté místo na startu, 27 kol ve vedení závodu a třináctý nejrychlejší čas ale zanechalo stejně dobrý dojem. Z perspektivy F1 bylo velmi smutné sledovat jeho rozjasněnou řeč těla, ostře kontrastující s rádiovou komunikaci během ‚našich‘ velkých cen a vysíleně trpělivý projev během nekonečných rozhovorů plných dotazů o tom, kdy už přijdou lepší výsledky po dvou a půl letech výsledkových katastrof.

Alonso prohlásil zisk třetího titulu F1 za absolutní prioritu a lze mu to věřit. Faktem je, že tento třetí titul Alonso nepotřebuje k tomu, aby svět motorsportu uznal jeho kvality nebo – a to je v takových případech to nejdůležitější – posílil na jeho ceně. Takovou roli bohatě zastoupil právě jeho start v Indianapolis. Obchodně a marketingově to pro Alonsa funguje všechno dobře. Ale co lidsky?

Lidsky Alonso zažil to, na co podle vlastních slov bude vzpomínat hodně dlouho. Stačilo strávit dlouhé hodiny sledováním jeho premiérové testovací jízdy, zhlédnout všechny tiskové konference, fandit mu při kvalifikaci a samotném závodě a sledovat jeho projev po předčasném konci. V těch několika dnech bylo v Alonsově životě všechno jinak. Prostě jak název tohoto textu napovídá: temperamentní úlet. Čistokrevný zálet. Severoamerická holka v Alonsovi probudila léta krocenou vášeň a – to je pro chlapa ještě možná důležitější – jeho hodnotu. Důležitost. Schopnosti. Byl s tou holkou velmi šťastný. Nepotřebujete být psychologem, abyste to viděli napsáno na jeho tváři, v jeho očích, jeho pohybech, jeho slovech.

Teď ale od té severoamerické temperamentní milenky, po tom několikadenním zážitkovém úletu, musí zpátky domů. Do manželství jménem F1. Manželství, ve kterém musí pokorně říkat to, co se od něj čeká, a dělat to, co se sluší a patří. Vždyť má své závazky. Absolutní korektnost jakéhokoli jeho vyjádření obohacené o řeči o tom, jak je „skvělé být zpátky v F1“.

A mnoho lidí mu to uvěří. A my bychom si přáli, aby manželka F1, potažmo (a korektněji) manželka McLaren-Honda, tomuhle chlapíkovi rozpumpovala srdce alespoň z poloviny tak jako Indy 500. Aby uspokojila jeho temperament a hlavně: aby se potkala s jeho nadáním. Protože až Alonso ulehne po pátečních trénincích, sobotní kvalifikaci nebo po nedělní GP Kanady F1, stane se tak s myšlenkami ne na F1, ale na tu nebezpečnou krásku Indy 500, o které by si přál, aby se nejela za rok.

Ale aby se s ní mohl potkat hned další den. Když ji milujete, není co řešit.

Diskuse k článku

6 komentářů: “Komentář: Alonso se vrací od milenky. A nechce se mu domů”

  1. Situs napsal:

    steven55,
    Ano, ten motor uvařil schválně protože věděl že skončí jen sedmej. Přitom měl ještě 20 kol a postupoval polem. Myslím že máš v hlavě akorát vyhrabáno. Omlouvám se redakci za tento osobní útok, ale když si pro něj někdo jde tak by jsme jeho cíli neměli tak bránit 🙂

  2. steven55 napsal:

    Situs. Právě je velká škoda, že nedojel do cíle. Jak už jsem zmiňoval, Indy moc nesleduju, ale jelikož Alonso moc dobře znám z F1, tak bych se ani nedivil, kdyby ten motor uvařil schválně, když viděl, že na výhru prostě nemá. Nakonec jako to nyní předvádí v F1, není na bodech, tak předstírá technický problém, aby nebyl klasifikován. Mrkni se třeba na jeho odstoupení v GP Bahrajnu – prostě komedie. Ve výsledku je takto brán zase jako oběť motoru Honda a on za nic nemůže, chudák, hrdina.. Alonso se nepřijel do Indy účastnit, chtěl vyhrát, tudíž je pro něj lepší reklamou, když nedokončí závod právě kvůli motoru, než aby dojel 7. s tím, že napoprvé to vlastně nebyl špatný výkon. Reklama, noviny udělají svoje a můžou s klidem psát. že kdyby vydržel motor, mohl bojovat o výhru. Nakonec z toho většina vyjde v lepším světle, než kdyby dojel, teda až na Hondu.. 🙂 Jinak že vůbec nestíhal je opravdu asi moc přísný, takže maličko nestíhal. 🙂

  3. Situs napsal:

    steven55, Alonso těch posledních 20 kol nejel, do té doby ukazoval že se o první místo popere, jestli teda po žluté fázi kdy se Alonso opět začal prodírat k čelu a odstoupil ze 7 místa a ztráty 3 sekundy na čelo znamená že vůbec nestíhal, myslím že moc nemáme o čem. Myslím že málo kdo si myslí že by se Alonso nedral dopředu, a rozhodně skoro nikdo že Alonso vůbec nestíhal, buď Alonsa nemusíš a nemůžeš si pomoci nebo tomu rozumíš jako koza petrželi. Nemám k tomu co víc dodat, je škoda že jsme Alonsa v tom finiši neviděli, možná byl Sato lepší a tentokrát by nevyhrál, možná, ale že vůbec nestíhal je salátovina první třídy.

  4. steven55 napsal:

    Situs. Být na oválu 7. a ztrácet 3s na lídra je docela balík. Čekal jsem, že se po SC v poslední čtvrtině závodu bude prodírat dopředu a ono nic. Někde se k tomu právě vyjadřovali v tom smyslu, že se rozhoduje právě v poslední čtvrtině, kde se ale jede už opravdu naplno, no prostě trochu jiná liga a první 3/4 se jede udržovačka, kde právě Alonso „zářil“.

  5. Situs napsal:

    Ale prosím tě, co to jsou za pindy že vůbec nestíhal? Že nešetřil motor a tím ho oddělal? Celou dobu se vyskytoval vpředu v balíku, i zcela vpředu, po žlutých fázích vždy záleží i na štěstí ale přesto se tam Alonso vždy prodíral zpět. Odstupoval asi ze 7 místa s odstupem na lídra asi 3 vteřiny, to znamená že vůbec nestíhal?! To je blábol dne!

    steven55: ale v poslední čtvrtině závodu, kde se rozhoduje o pořadí na stupních vůbec nestíhal a nakonec oddělal motor, protože ho právě moc nešetřil ve 3/4 závodu, kdy se asi trochu technika pošetřit musí.

  6. steven55 napsal:

    Zajímavý komentář 🙂 Akorát bych Indy necharakterizoval jako úžasnou milenku, ale spíš jako nějakou šlápotu z pomsty ke své manželce.. 😀 Navíc Alonsův výkon v Indy mi zas tak úžasný nepřišel. Na začátku bylo vidět, že motoru Honda trochu šlapal na krk, aby byl ve vedení závodu alespoň pár kol, ale v poslední čtvrtině závodu, kde se rozhoduje o pořadí na stupních vůbec nestíhal a nakonec oddělal motor, protože ho právě moc nešetřil ve 3/4 závodu, kdy se asi trochu technika pošetřit musí. Indy ale nesleduju pravidelně, takže toto by lépe posoudil někdo jiný. Nicméně nejsem asi daleko od pravdy a na Hondu bych to neházel.

Napsat komentář