Kolik stojí pohonné jednotky: Renault je nejdražší

Ve formuli 1 nastala paradoxní situace, kdy je nejlepší pohonná jednotka ze všech nejlevnější.

1 Zveřejněno 26. 06 2014 — Jan Pastorek

Ve formuli 1 nastala paradoxní situace, kdy je nejlepší pohonná jednotka ze všech nejlevnější.

O tom, že si Renault účtuje ze svoji pohonnou jednotku s šestiválcem nejvyšší cenu ze všech výrobců, se hovořilo už loni. Joe Saward teď zmapoval, kolik zákaznické týmy skutečně platí za pohony.

Když zůstaneme u Renaultu, jehož jednotka je v současnosti považována za nejslabší ve startovním poli, tak Francouzi chtějí 28,5 miliónu dolarů ročně. Když k tomu přidáme převodovku od Red Bullu (9 miliónů) a palivo s mazivy od Totalu (2 milióny), dostaneme se na součet 39,5 miliónu dolarů.

Cenově střední cestu představuje Ferrari, jehož pohonné ústrojí můžou zákazníci získat včetně převodovky a servisu za 30 miliónů dolarů ročně.

Paradoxně nejlevnější je pohonná jednotka od Mercedesu, která se vším všudy vyjde zákaznický tým na 26 miliónů dolarů za jednu sezónu.

Teoretické rozhodování je tedy jasné, ale je třeba si uvědomit, že výrobci motorů neakceptují kohokoliv. Třeba Red Bull veřejně přiznal, že by mu Mercedes svůj pohon nikdy neprodal. A omezení jsou také kapacitní, každý výrobce zvládne zásobovat tři až čtyři týmy, větší počet by už byl problematický.

Příští rok rozšíří nabídku Honda. Ta zatím nechce nikoho jiného než McLaren a podle zákulisních informací bude své produkty dodávat do Wokingu zadarmo, respektive výměnou za propagaci své značky.

Diskuse k článku

Napsat komentář