Klíčový člen týmu aerodynamiky Ferrari převelen do Haasu – kvůli rozpočtovým stropům

Spolupráce mezi Ferrari a Haasem se prohlubuje. Současný šéfdesignér italské stáje Simone Resta bude od příští sezony pracovat na novém monopostu Haasu pro rok 2022.

Štítky: Ferrari Haas Zveřejněno 7. 12 2020 — Petr Čermák

Ferrari prochází kvůli náročné sezoně 2020 restrukturalizací personální stránky týmu. Jenže místo hledání lidí „zvenčí“ povyšuje italská stáj stávající zaměstnance. V pátek byla oznámena další klíčová změna – novým šéfdesignérem týmu se stane Enrico Cardile.

Současný šéfdesignér Simone Resta ale o práci ve formuli 1 nepřišel. Od příštího roku totiž bude spolupracovat s týmem Haas. Resta se k Ferrari vrátil v polovině loňského roku, předtím krátce působil jako šéfkonstruktér u Alfy Romeo.

Podle šéfa Ferrari Mattii Binotta posílí Resta technické operace Haasu, pro který bude od příští sezony závodit junior Ferrari Mick Schumacher. Restovo převelení k Haasu je navíc důležitým krokem k naplnění nového rozpočtového stropu, který vejde v platnost počínaje 1. lednem.

„Nová pravidla, která vejdou v platnost příští rok, vytváří nové výzvy, ke kterým musíme přistoupit otevřeně a pragmaticky. I kvůli tomu jsme před několika měsíci zahájili organizační změny,“ prohlásil Binotto.

„Věříme v dlouhodobou spolupráci s Haasem, kterou rozvíjíme už od prvního dne, kdy tento tým vstoupil do formule 1. Obě strany mohou ze vzájemné spolupráce profitovat. S potěšením oznamujeme, že technické zázemí amerického týmu od příštího roku podpoří vysoce uznávaný Simone Resta.“

„Simonovi velmi děkujeme a věříme, že jeho role u Haasu povede k dlouhodobému závazku týmu vůči formuli 1. Tato skutečnost posílí naše vztahy s Haasem, které byly už tak významné, jelikož pro ně bude od příštího roku závodit jezdec naší juniorské akademie Mick Schumacher.“

„U Scuderie převezme Restovu roli Enrico Cardile, který bude mít za úkol koordinovat technické a lidské zdroje přímo spojené s výkonností a designem nového monopostu.“

Resta bude u Haasu hrát klíčovou roli při vývoji vozu pro sezonu 2022. S prací ale bude moci americký tým začít až po 1. lednu, do té doby nesmí žádná stáj na revolučních monopostech pracovat.

Potvrzeno: Andretti setrvá i po odchodu BMW. Stane se zákaznickým nebo továrním týmem?