Kimiho jsem zdolal “s klapkami na očích”, směje se Ricciardo

Australan dotáhl stíhací jízdu v Monze těsně pod stupně vítězů.

Štítky: GP Itálie Red Bull Zveřejněno 3. 09 2017 — Pavel Fabry

Daniel Ricciardo říká, že měl “klapky na očích”, když se ze 16. místa na startovním roštu probíjel polem vzhůru. Australan byl odsunut po kvalifikaci kvůli penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky, během závodu se však rychle posouval vpřed.

Poté, co prodloužil svůj stint na měkkých pneumatikách, vyjel z boxů na páté pozici. V závěru odvážně předjel Kimiho Räikkönena v boji o čtvrté místo, přičemž ocenil Finův sportovní přístup.

“Všechna čest (Räikkönenovi), musím říct, že závodil čistě a férově, ale upřímně řečeno, poslal bych to tam takhle komukoliv! Když se probíjíte polem a jste takhle rozjetí, nezáleží vám na tom, proti komu bojujete. Byl jsem si vědom toho, že čím blíže se dostanu čelu, tím těžší to předjíždění bude, protože obvykle jsou rychlejší, takže ten výkonnostní rozdíl není už tak velký. V tom souboji jsem měl klapky na očích a byl jsem rád, že to vyšlo.”

Ricciardo v závěru stíhal ještě třetího Sebastiana Vettela, v cíli mu však na bývalého týmového kolegu chyběly čtyři sekundy. “Blížili jsme se k pódiu. V jednu chvíli jsme Seba doháněli rozdílem zhruba sekundy na kolo, 1.1 s, a při takovém tempu bychom ho do konce závodu dojeli, ale já myslím, že on byl schopen trochu přidat.”

Týmový kolega Max Verstappen nejprve těžil z povedeného startu a proti 13. pozici na roštu se brzy posunul do první desítky. Ve třetím kole měl však v první šikaně kontakt s Felipem Massou, ze kterého si odnesl defekt pravé přední pneumatiky.

“Dobře jsem odstartoval, okamžitě jsem byl mezi jezdci Sauberu a pak jsem na brzdách zvolil poměrně dobrou stopu,” pochvaloval si úvod závodu Verstappen. “Na výjezdu ze druhé zatáčky jsem pak získal další pozici a všechno vypadalo dobře.

Ve třetím kole jsme se dotkli s Massou a já si prorazil pneumatiku, takže jsem měl po v podstatě závodě. Musel jsem zastavit pro nové gumy a vyměnit přední křídlo, což znamenalo přejít na dvouzastávkovou strategii. Snažil jsem se o stíhací jízdu a auto fungovalo poměrně dobře, na to si stěžovat nemůžeme. Skončit na bodované pozici po všem, co se stalo na startu, nakonec není tak špatné.”

Diskuse k článku

Napsat komentář